KentiBoy Skrevet Mai 17, 2015 Share Skrevet Mai 17, 2015 (endret) Har begynnt å bytte ytre kanalen (h.s) på min 325i. Tenkte derfor å legge ut bilder for å vise steg for steg hvordan dette kan gjøres. Bilder kommer ettersom prosjektet pågår Før jeg begynnte skrudde jeg ut seter, dører, og ryddet litt enkelt ut av bilen. Greit at ting ikke tar fyr, eller får sveisesprut på seg Deretter var det bare å begynne å bore! Kanalene bestillte jeg fra Koed, og er meget fornøyd med prisen (2200kr for begge sider). Endret Mai 18, 2015 av KentiBoy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentiBoy Skrevet Mai 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2015 Har begynnt å bytte ytre kanalen (h.s) på min 325i. Tenkte derfor å legge ut bilder for å vise steg for steg hvordan dette kan gjøres. Bilder kommer ettersom prosjektet pågår image.jpg Før jeg begynnte skrudde jeg ut seter, dører, og ryddet litt enkelt ut av bilen. Greit at ting ikke tar fyr, eller får sveisesprut på seg Deretter var det bare å begynne å bore! Dersom noen her har gjort det før, er det bare å komme med tips. Dette er noe jeg ikkje har gjort før, men har lest nok om dette til å prøve selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentiBoy Skrevet Mai 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2015 (endret) Bildene viser hvor det må bores og kappes. Var også en del rust i innerkanalen som må sveises... Null stress! Jekkfeste bak.^ Gamle kanalen.^ Gikk ikke helt smertefritt av for å si det sånn Jekkfeste forran.^ Man må også bore på undersiden langs hele kanalen. Da er det en fordel å brøke vinkelsliper med stålbørste. Da blir det lettere å se punktet som skal borres. Endret Mai 26, 2015 av KentiBoy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentiBoy Skrevet Mai 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2015 Gi meg beskjed om noen vil ha bedre bilder og beskrivelser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentiBoy Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2015 (endret) Sandblåst, reparert og forsterket bakre jekkfeste på jobb l dag. Fikk også gjort litt med platen som kommer ved siden av dette Endret Mai 20, 2015 av KentiBoy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentiBoy Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2015 Fikk sveist litt nytt stål i innerkanalen på bilen i dag. Bakre jekkfeste er også på plass nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet Mai 20, 2015 Share Skrevet Mai 20, 2015 Hva sveiser du med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentiBoy Skrevet Mai 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2015 Hva sveiser du med? Hjemme blir det mye MIG-sveising, men på jobb har jeg brukt TIG. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet Mai 21, 2015 Share Skrevet Mai 21, 2015 Hva er best å sveise i karosseri med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentiBoy Skrevet Mai 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2015 (endret) Hva er best å sveise i karosseri med?En proff ville nok brukt TIG. Da får du en finere sveis nesten uten slagg, sprut og annet dritt. Men er en del lettere å sveise med MIG/MAG.Jeg har og prøvd med tynne rutile pinner. Gikk greit det, men ikke å anbefale. Personlig foretrekker jeg MIG/MAG for det er lettest. Endret Mai 21, 2015 av KentiBoy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentiBoy Skrevet Mai 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2015 Tok med meg noe sveisekeramikk fra jobb i dag. Nesten umulig å brenne hull nå! Tok meg tid til å grunne og lakkere innsinden av den nye kanalen. Vil også smøre innsiden med tectyl før jeg sveiser den på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentiBoy Skrevet Mai 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2015 Lite fremgang de siste dagene på grunn av jobb og andre ting, men dette var det jeg fikk gjort i helgen. Ikke helt karosseri relatert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 26, 2015 Share Skrevet Mai 26, 2015 Kjøpte du hele kanalen i en del (uorginal) eller de orginale som kommer i to deler? Må bestille til E34en min, men er litt usikker på kvaliteten (passform etc). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentiBoy Skrevet Mai 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2015 Fikk kanalen på i dag mangler noe sveising på undersiden, men så godt som ferdig. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KentiBoy Skrevet Mai 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2015 (endret) Kjøpte du hele kanalen i en del (uorginal) eller de orginale som kommer i to deler? Må bestille til E34en min, men er litt usikker på kvaliteten (passform etc). Bestillte fra koed. Kom som en del. Er fornøyd med kvaliteten på de jeg bestillte Endret Mai 27, 2015 av KentiBoy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå