Gå til innhold

Vurderer å kjøpe BMW E91. Tips og erfaringer ønskes!

DNG
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Som overskriften sier, er jeg på utkikk etter en E91. Har pr i dag en A4 Avant 1.9tdi 2008 S-Line, men er ikke helt fornøyd med denne karen. Vurderer derfor å gå over til en E91 da jeg har hatt en 118d 08' M-Sport før og var svært fornøyd med denne. Om jeg skal ha diesel eller bensin, er ikke det viktigste, men at bilen har et godt utstyrsnivå. Vil helst ikke ha M-Sport understell.

Kriterier:

Advantage pakke

Comfort pakke

Ikke over kr 140 000,- (Dette er det jeg tror jeg kommer til å få for Audien.)

Har sett meg ut en 316i http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58823237 som jeg liker veldig godt, men den har gått litt langt, synes jeg. Av en eller annen grunn så liker jeg ikke å kjøpe biler som har gått over 100 000km da det er større sjans for at slitedeler må byttes. Denne har egentlig alt jeg trenger, bortsett fra kanskje litt høy KM og kjip motor, men motor er ikke det viktigste nå. Den er også facelift som er et stort pluss. 

Noen som har innvendinger på KM standen til bilen og evt hvorfor jeg bør styre unna?

Også er det denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=3335985&finnkode=59116843.

Litt større motor og automatkasse. Er automatkassene gode greier? Har ingen erfaring med automat på BMW. 

Endret av Nikolay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller kikket etter 318-320d med litt høgere km-stand innafor den prisklassa. Kjører sjøl 320d som nå har gått 264.000 og angrer ikkje et sekund på at eg valgte den bilen. Var veldig skeptisk til km-stand eg og men det som er viktigere er om servicer er fulgt og om bilen har blitt passet godt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da jeg kjøpte min e90 318i for mange år siden, prøvde jeg både 316i, 318i og 320i. Jeg er ikke så fan av dieselmotorer, kanskje bare idioti av meg, så det var kun bensinmotor som gjaldt. Jeg merket stor forskjell fra 316i og opp til 318i, men merket omtrent ingen forskjell fra 318i til 320i. 316i har en 1.6 liter motor og på både 318i og 320i så sitter det en 2 liter motor. Hverken 318i eller 320i er noen racere, men de trekker helt greit og forbikjøring er på ingen måte noe problem. Men det følte jeg var et problem på 316i. Bilen er altfor tung til og kun ha en 1.6 liter motor uten turbo, synes jeg.

Prisforskjellen på 318i og 320i var såpass stor at jeg falt på 318i, og jeg angrer ikke et sekund. Svært lite problemer med disse bensinmotorene er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...