MrBrum Skrevet Mai 22, 2015 Share Skrevet Mai 22, 2015 Jeg har en e39 med motor M52tub20 som har Schmiedmann sport eksos/grenrør/katalysator. I tillegg til sport luftfilter. Jeg har i det siste hatt feilkoder som går på misfire og lambda. Da trakk den falsk luft, men det er fikset og kodene er borte. Nå dukket denne opp. Etter litt gassing i motbakke i dag kom denne koden. Lest med INPA: ------------------------------------------------------------- 233 catalyst efficience Bank 1 Error frequency : 1 Logistic counter : 40 Engine speed 1720.00 1/min load 234.23 mg/Hub temperature cooling water 95.25 Grad C temperature intake air 34.50 Grad C appear before (rel.) 1.60 h KAT-Wirkungsgrad zu klein CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden statischer Fehler Errorcode: E9 71 01 28 36 2B BF 6E EE ED ------------------------------------------------------------- Ikke er jeg noen ekspert i tysk heller. Er dette noe som kan fikses, eller er slike koder noe man lever med på sport/racing eksos anlegg? Er det noe feil her? Eksos anlegget er vel kjørt ca 20 000-30 000 km. Et siste spørsmål.....den siste delen av feil meldingen er på tysk, går det å få stillt den over til engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mai 22, 2015 Share Skrevet Mai 22, 2015 Vet ikke om du blir klokere men: https://translate.google.no/#de/no/KAT-Wirkungsgrad%20zu%20klein%0A%0ACARB-Fehler%0A%0AFehler%20nach%20Entprellung%20gespeichert%0A%0AFehler%20momentan%20vorhanden%0A%0Astatischer%20Fehler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mai 22, 2015 Share Skrevet Mai 22, 2015 Vet ikke om du blir klokere men: https://translate.google.no/#de/no/KAT-Wirkungsgrad%20zu%20klein%0A%0ACARB-Fehler%0A%0AFehler%20nach%20Entprellung%20gespeichert%0A%0AFehler%20momentan%20vorhanden%0A%0Astatischer%20Fehler Ellers er det bare og lete her, men det har du kansje gjort? https://www.google.no/?gws_rd=ssl#q=BMW+233+catalyst+efficience+Bank+1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2015 (endret) Må lese meg opp på dette skjønner jeg. Tviler på at katalysator er defekt. Har lest på et amerikansk forum at en mente det fantes en software oppdatering for denne feilen.... Når jeg leser av live verdier på lambda sondene ser det riktig ut. Endret Mai 22, 2015 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mai 30, 2015 Share Skrevet Mai 30, 2015 Hallå hallå, Det går att programmera bort DTC triggers i styrsystemet på dessa så att dessa felkoder inte sätts. Skicka mig PM för mer info kring det, jag kan lösa det iaf Mvh A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå