Knut Spildrejorde Skrevet Mai 24, 2015 Skrevet Mai 24, 2015 Jeg har en 2008 modell 120d m-sport automat. Orginalt kommer den med 177hk. Jeg har lyst på litt mer effekt og lurer da på om noen har erfaring med hvor mye man kan hente ut uten at man risikerer for mye. Tenker da spesielt på hva automatkassa kan tåle! Er det noen med erfaringer her? Jeg hadde en kort samtale med en som har gjort dette på andre biler. Han mente det var mulig at man fikk et program på bilen som gjorde at den ikke hadde mer effekt enn orginalt på første gir, og at dette ville spare mye risiko. Mvh
ogee1 Skrevet Mai 24, 2015 Skrevet Mai 24, 2015 Jeg har en bekjent som har trimmet med Bluefin. Han har rundt 200 hester og automat uten problemer så langt (to år). Han har snakket med Bluefin og de har opplevd minimalt med problemer på automatkassene. TRF her på forumet driver med seriøs trimming (min personlige oppfatning). Han kan tilby forskjellige varianter ut fra hvor mye hester du ønsker og hvor mye penger du vil legge i det.
quandt1960 Skrevet Mai 25, 2015 Skrevet Mai 25, 2015 (endret) Jeg har en 2008 modell 120d m-sport automat. Orginalt kommer den med 177hk. Jeg har lyst på litt mer effekt og lurer da på om noen har erfaring med hvor mye man kan hente ut uten at man risikerer for mye. Tenker da spesielt på hva automatkassa kan tåle! Er det noen med erfaringer her? Jeg hadde en kort samtale med en som har gjort dette på andre biler. Han mente det var mulig at man fikk et program på bilen som gjorde at den ikke hadde mer effekt enn orginalt på første gir, og at dette ville spare mye risiko. Mvh BMW Performance Kit til 177hk motoren. Jeg fikk en total pris på 18000 av BMW ferdig montert med garanti. Da bytter de ECU, Intercooler, ny vifte deksler og du får samlet ca 197hk og 390 Nm som i praksis vil føles mer enn det, spesielt med auto. Det kjipe med automat er at BMW sier du må bytte konverter hvis de skal installere dette kitet med garanti noe jeg også ville anbefalt men jeg registrerer at flere tunere ikke ser på den siste biten der og kjører på med konverteren som er orginal. Blir noe dyrere enn 18000 da. ZF GA6HP19Z er ratet til 400Nm så mekanisk går det fint. I de fleste tilfeller går det sikkert greit med konverter men jeg ville da i det minste sett på software til kassen mtp oljetemperaturutvikling som jeg antar vil være litt høyere ved aktiv kjøring. En review av kitet fra en kar som prøvde med og uten bytte av konverter: The power increase doesn't tell the whole story though. Coupled with this is the change in the way the gearbox behaves. One of the biggest annoyances of the standard car was the gearbox not locking up the torque converter quick enough and I often found I would try to accelerate, the torque converter would take a second or so to lock up and then the car would accelerate. This is almost non-existent now. The car takes off, in the way a manual would, in almost any situation. This is a HUGE improvement over the standard car. Previously I would need to make sure I was in DS mode to guarantee the box would be locked up enough to make a quick manouver. I'm guessing that the gearbox software has been updated to take advantage of the uprated torque converter? Jeg anser de som gir garanti på jobben som en seriøs tuner. Endret Mai 25, 2015 av FJPopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå