Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjøpte ein bmw 316i i vinter, hvor de følgte med et sett med sommerdekk som var nesten heilt nedslitte. Dimmensjonen på dekka var 245/45, på 18" felgar. Problemet er at dekka tar borti framme når eg svinge, og bak vis eg har med meg passasjerer, eller kjører over ein liten hump  #-o Lurer på om det er någen som har vært borti samme problemet, og om at det kan var demperane mine som kanskje skulle vert skifta eller om 18" felgane rett og slett er for store? Har uansett tenkt og kjøpe nye felgar, og lurte på om någen vett om 17" felg med 225/45 dekk på passer til ein bmw 316i?

På forhånd takk! :D

Endret av Torsteinich
Skrevet

Felgens bredde og innpress vil være ganske vesentlig her, men det spørs om ikke f.eks. 225/40-18 er en mer passende dimensjon.

Skrevet (endret)

Dekkene dine har for stor rulleomkrets, feil dimmensjon. I tillegg til at de er relativt brede er dette medvirkende til at du opplever skraping. Innpress spiller jo også en vesentlig rolle her.

Dine dekk nå er 6.8% for store, Det gir dårlig plass, feil på speedometer og er utenfor de 5% man har lov til å variere.

På en 316 der man ikke akkurat sliter med mangel på grep, ville jeg nok heller gått for rundt 205 i bredde, blir mye mere komfortabelt å kjøre med, og dekkene er billigere. Men det kommer selvfølgelig an på bredden på felgene

Endret av glue
Skrevet

225/45-17 passer ja, Fin dimmensjon. Brede nok til at det ikke ser ut som en yaris, og sporer ikke som værst. Synes 17" er det beste til bil som går på norske veier

Skrevet (endret)

225/45-17 passer ja, Fin dimmensjon. Brede nok til at det ikke ser ut som en yaris, og sporer ikke som værst. Synes 17" er det beste til bil som går på norske veier

ett siste spørsmål:P trur du dessa felgane vil passa på bilene min med dekkdimmensjon på 225/45/17? :)

http://wheelsshop.no/7.50x17_ET43_PCD5x120_NAV72.60_MAK_luft_Gun+Met-mirror+Face.faelg.html5?RimsAndWheels-carBrandId=4058&RimsAndWheels-carModelId=43044

Endret av Torsteinich

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...