Gå til innhold

Ulyd M5 s62 (knitre lyd fra motor ved høy belastning 2500rpm)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen her med god peiling på s62 motor fra E39 m5?

Oppdaget i dag at det kom knitrelyd fra motoren ved ca 2500 rpm ved høy belastning . Hører det ikke i første gir.

Kan dette være tenningsbank? Eventuelt hva kan forårsake lyden? Vanoser? Kamfølere. Har den siste tiden gått ujevnt på tomgang etter å ha startet den opp når motor fortsatt er varm.

  • 4 weeks later...
Skrevet (endret)

motoren sluttet å gå på cyl 2 og 4. ulyden borte, men fusker..  har byttet kamaksel sensorene og rengjort og byttet oringer på vanossolinoidene på den siden ..

noen andre forslag om hva det kan være?

Endret av frodo83
Skrevet (endret)

har ikke tatt diagnose enda.. må få tatt det i morgen..

noen som vet hva av de kamaksel sensorene stryer? 

ser også at det er 4 lamda sensorer. hvorfor 4?

Endret av frodo83
Skrevet

har ikke tatt diagnose enda.. må få tatt det i morgen..

noen som vet hva av de kamaksel sensorene stryer? 

ser også at det er 4 lamda sensorer. hvorfor 4?

sikkert to før og to etter kat

Skrevet

stemmer det. men lurer på hvorfor? :P

det er jo en til vær sylinder rekke, men grunnen til før og etter kat er jo for å overvåke at kat`n gjør jobben sin

Skrevet

det er jo en til vær sylinder rekke, men grunnen til før og etter kat er jo for å overvåke at kat`n gjør jobben sin

ja, skjønne det.. men  ingen feilkoder i for det om kat`ne er fjernet :) 

Skrevet

har nå hvert å tatt diagnose.  1: kamakseljustering (rekke 2) utblåsning ER-verd for stor 2: stilling kamaksel til veiaksel rekke 2. sig uforståelig til relativ fylling.

 

prøvde 3 forskjellige kamfølere, ingen forandring.

er det da lekasje på tetningene på vanos som er problemet?

Skrevet

Har nå målt comp. Og det var ingen comp på de cyl som ikke tenner :( så da er det vel bare å fortsette å skru.. Sjekke register osv.. Forslag?

Skrevet

Ventiler som ikke tetter av en eller annen grunn.

 

Er det en motor du har kjøpt brukt? Sitter i en annen bil enn E39 ?

Skrevet

Motoren står i en e46. Kjøpte bilen sånn. Ferdig godkjent med m5 motor :) 0 Comp på de 2 cylindrene...:( så er nok topp paktningan som er blåst.. Når ventilene er stengt på de to cylindrene og jeg bruker trykkluft i det ene plugg hullet så kommer det luft ut av det andre plugg hullet.. :P så i morgen blir det å demontere topp..:(

Skrevet

Motoren står i en e46. Kjøpte bilen sånn. Ferdig godkjent med m5 motor :) 0 Comp på de 2 cylindrene... :( så er nok topp paktningan som er blåst.. Når ventilene er stengt på de to cylindrene og jeg bruker trykkluft i det ene plugg hullet så kommer det luft ut av det andre plugg hullet.. :P så i morgen blir det å demontere topp.. :(

hvis det er første generasjon s62 så er de sånn PASSE kjent for å få helt utslitte cylindervegger, bare sånn obs obs :-s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...