Ian Ilmork Skrevet Mai 31, 2015 Share Skrevet Mai 31, 2015 (endret) Har fått en ulyd i motor som bare høres ved økning i turtall. Lyden kommer bare etter motoren har gått en liten stund. Lurer på om kanskje det kan være kjedestrammer eller lager i dynamo eller lignende.Bil er gått 130k og har hatt oljeskift hver 10 000.Video av lyd: Håper at det er noe enkelt da den er nylig kjøpt som førstebil Endret Juni 2, 2015 av Ian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 31, 2015 Share Skrevet Mai 31, 2015 Er det dette som er VANOS tikking? Aldri hatt det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ian Ilmork Skrevet Mai 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2015 Usikker kan være, men etter hva jeg har hørt på nett er dette litt ulikt :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Mai 31, 2015 Share Skrevet Mai 31, 2015 Vanos gjør på magisk vis motoren til diesel! Tuff tuff tuff Hørest ikkje likt ut. Håper du ikkje har vane å ruse motoren på tomgang Det hørtest ivertfall ikkje bra ut! Kan ikkje gje noke vetigt tipping frå filmen. Eg foreslår ein tur innom verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ian Ilmork Skrevet Mai 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2015 Bilen har vært mest by kjørt av forje eier. Den hår stått avskiltet i 4måneder nå fordi jeg ikke har lappen enda og har blitt flyttet litt rundt på eiendommen. Kan det være at litt frisk bensin og en langtur kan hjelpe på? Legge inn en oljeskjift i nermere framtid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 Er det tilstede når motoren er kald? Tror ikkje dette er Vanos. Dette her høres å komme fra vannpumpe/viskosekobling på vifte. Samme lyd på min gamle men forsvinner når den blir god og varm. Tror det er dårlig kobling på viskosekobl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ian Ilmork Skrevet Juni 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2015 Har ikke sjekket nøye men mener på at lyden kommer når den får litt temperatur. Bilen står på ganske gammel bensin og har ikke vært kjørt noe mer en lett flytting de siste 6 måneder. 4 måneder i mitt eie og 2 i forje. Er det tilstede når motoren er kald? Tror ikkje dette er Vanos. Dette her høres å komme fra vannpumpe/viskosekobling på vifte. Samme lyd på min gamle men forsvinner når den blir god og varm. Tror det er dårlig kobling på viskosekobl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 (endret) Høres ut som lite/gammel servo olje det der. Er det noe forandring når du vrir på rattet? Endret Juni 1, 2015 av bmwmaxi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 Har ikke sjekket nøye men mener på at lyden kommer når den får litt temperatur. Bilen står på ganske gammel bensin og har ikke vært kjørt noe mer en lett flytting de siste 6 måneder. 4 måneder i mitt eie og 2 i forje. Ok da bør du sjekke for kondens. Skal bilen stå lengre som det bør man plugge eksosrøret og gjøre andre tiltak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ian Ilmork Skrevet Juni 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2015 Nivået er helt fint, tror ikke det har noe effekt å svinge Høres ut som lite/gammel servo olje det der. Er det noe forandring når du vrir på rattet? Får hente ut skiltene snart å prøve å kjøre ut eventuell kondens. Har på følelsen at du er inne på noe Ok da bør du sjekke for kondens. Skal bilen stå lengre som det bør man plugge eksosrøret og gjøre andre tiltak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå