Andreas Brechan Skrevet Juni 7, 2015 Share Skrevet Juni 7, 2015 Heisann, godtfolk! Jeg kjøpte en 320i av en pensjonert politimann for godt over et halvt år siden nå. Bilen er jo i tilnærmet strøken tilstand - teknisk sett, men har mye å gå på estetisk. Jeg er ingen utnevnt råner og er i utgangspunktet purifist, men det at lakken bobler, jeg har en bulk i døra og det er flekker i setet er det på tide å gjøre noe med. Men, bilen har (må ha) kast i skivene, da den rister når jeg bremser. Jeg har vært inn på en kompis' verksted og tatt firehjulskontroll, hvor det nesten var umulig å si om den hadde kast eller ikke (den ga så lite og varierende utslag). Verken bremseskiva, kalipperne og spacern'e ser no særlig bra ut, opprusta og det som er. Derfor lurer jeg på følgende: Skal jeg kjøpe inn nye skiver, kalippere, klosser og spacere, og montere det selv? Er det noe jeg kan få til? Jeg har ikke særlig tilgang på verksted eller garasje, så det blir nok på en jekk i gårdsplassen i såfall? Frykten er jo der for å levere den inn på et verksted og få en regning uten sidestykke Jeg har ikke akkurat fagbrev, men kjenner til de grunnleggende trekkene ved det å skru bil. Noen tanker/erfaringer/meninger å dele? Slik det ser ut nå tror jeg at jeg får et bmw-verksted til å ta se på bremsene og bilen generelt, mens den er inne og får bytta air baggen sin. Hvis det er noe galt så kjøper jeg delene selv og leverer den hos mekonomen ellno Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Juni 7, 2015 Share Skrevet Juni 7, 2015 (endret) Jeg bytta skiver, klosser og to kalippere for første gang for en måneds tid siden. Jeg matte bytte kalliperne da gummipkanknigene hadde sprekker i seg og stemplene var rusta fast. Jeg mener det er absolutt berdt å gjøre selv. Selv hadde jeg kunne en jekk og vei verktøy kasse og stod rutelim på garanti å skifta alt sammen. Tok meg 4-5 timer. Prøv du lærer masse. Jeg har fagbrev innen salg, så fagbrev innen bil skal du nok ikke bekymre deg for. Endret Juni 7, 2015 av Slavearbeider'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Juni 7, 2015 Share Skrevet Juni 7, 2015 (endret) Å de- og montere skiver, calipper, klosser og spacere går fint å ta sjølv, men det vil ta tid. Grei DIY for tips. Husk å kjøp inn bremsevæske og luft skikkelig Passer fint å sjekke slangene for slitasje samtidig Endret Juni 7, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå