Per Solhoff Skrevet Juni 8, 2015 Share Skrevet Juni 8, 2015 Hei Etter at soltaket har kilt seg har jeg bestemt meg for å bytte ut ramma, har fått lukket den etter video på Youtube, kunne selvfølgelig ha foretatt en nødrepp, men da virker ikke tilten på bakerste luke, å den er da ødekagt etter mi meining. Spørsmål:: Er dette noe man får på garanti, i å med at det er en vanlig feil, eller må man ta hele kostnaden selv? Ramma koster ca 19000,- + montering som er anslått til 1 arb dag. Bilen er en 530XD Touring 2008 mod som har ruller 151000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 8, 2015 Share Skrevet Juni 8, 2015 Garanti fra hvor? Du får det ikke på garanti mot BMW, om du da ikke har bruktbil garanti med noen avtale... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 8, 2015 Share Skrevet Juni 8, 2015 Det er slett ikke sikkert du trenger ikke bytte kassetten, det går an å fikse mekanikken i den da det antagelig er den som er defekt. Å bytte hele kassetten er en enorm jobb. 1 dag? er du sikker på det? Hele taket må ned og det er ikke lett å få ut kassetten. Se vedlagte filer, jeg skal prøve å legge ut en 3d animasjon også som viser virkemåten til takets mekanikk. BMWPanoramasunroofclosingandfixing1.pdf Sunroof SIB 54 13 09 (1).pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Solhoff Skrevet November 29, 2015 Forfatter Share Skrevet November 29, 2015 Oppdatering på soltakjobben. Kassetten ble bytta, verkstedet gjorde jobben på ca 7 timer, men dreneringsslange venstre bak kom i klem, så bagasjerommet rant fullt av vann da det ikke ble drenert ut. Det resulterte i at all elektronikk som ligger i hjulbrynn måtte byttes ut. Fikk alt dekt fra verkstedet som gjorde jobben, det kostet meg ikke ei krone. All honør til Centrum bil og karosseri på Myre for profesjonell håntering av skaden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå