Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har en formening om det er en avansert operasjon å bytte denne selv?

post-38555-0-79913500-1433756453_thumb.p

Fikk en pris fra BMW som gjorde at jeg i alle fall ville sjekke muligheten for å finne en brukt og evt. montere den selv. Har sendt noen forespørsler til diverse hoggerier som oppgir å ha biler med N47-motorer på lager. Må det koding/diagnose til etter at den er byttet?

Skrevet

Hei!

Noen som har en formening om det er en avansert operasjon å bytte denne selv?

attachicon.gif11618575534_just_enh.png

Fikk en pris fra BMW som gjorde at jeg i alle fall ville sjekke muligheten for å finne en brukt og evt. montere den selv. Har sendt noen forespørsler til diverse hoggerier som oppgir å ha biler med N47-motorer på lager. Må det koding/diagnose til etter at den er byttet?

Aktuator for flaps, typiske med slike er at en må justere nullpunkt og makspunkt for aktuatoren som er en Stepper motor. I TIS står det bare at du kan koble fra ved bytte av hele innsuget så koble til og sjekke funksjonen på DDE. Rent teoretisk tror jeg at ved å koble fra minuspol først så vil ikke bilen vite at du har montert en ny når du kobler til batteriet igjen. Er ikke godt å si da jeg ikke vet hvilken type Stepper motor det er og disse kommer i mange varianter med litt forskjellig virkemåte.

Ville ringt og hørt med et BMW verksted om du må kode/justere inn aktuatoren i DDE modulen eller om det er plug and play. De burde være grei og kunne svare på det.

Skrevet

Ser ut som om jeg må kjøpe delen ny uansett, så da blir uansett monteringsarbeidet den laveste kostnaden. Takker for utfyllende svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...