Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å monterer senk på en e46 318ci. Har gjort det noen ganger før, men alltid like usikker på lovlig høyde.

en gang jeg var på teknisk målte han fra senter på nav til hjulbuekant. noen sier noe annet. så er usikker. 
Når jeg monterer bak, så er det fysisk umulig å justere det høyere en 37cm fra senter på nav til hjulbuekant. 

Noen som nettopp har gjort dette som vet hva de går ut ifra på biltilsynet?

Mvh
Fredrik

Utklipp fra TUV vedlagt. 

post-71777-0-78400600-1433959411_thumb.j

Skrevet

TuV angir som regel godkjent senk i forhold til originalt, så om du hadde målt med originalt først kunne du videre justert det nye senkesettet innenfor kravene, ved å bruke mål fra f.eks nav til hjulbue.

Om du setter det slik at det ikke subber så går det sikkert innenfor godkjenningen, da er det mulig at avstand fra nav til hjulbue blir notert i tilfelle du skulle godkjenne på det høyeste og etterpå senke det mest mulig.

Skrevet

Ja du sier noe der, jeg får gå utifra denne 8cm bakkeklarings regelen og ta det litt på feelingen :) takker!

Skrevet

veit bt på jessheim har en "planke" de dytter under bilen når den står på 4 søyler, å hvis den går klar, kan godt subbe, så er høyden grei, litt usikker på hvor høy den er, men ikke veldig høy da bila mine har da gått igjennom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...