Gå til innhold

Mini Cooper S noen som har eid en slik? Erfaringer?


C.Therese
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :-)

 

Vurderer å handle inn en Cooper S som bil nr to, 2004 mod, 150 000 km på teller. Er det å kjøpe seg problemer eller? Har lest om forbruk på alt mellom 0,68 til 1,2 liter på mila, noen som kan bekrefte noe av dette?

Valget står mellom den og en Golf 1,6 FSi også 2004 mod.

 

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre endel feil på de første miniene.

Sjekk om servotannstangen er skiftet, clutch, hjullagre. Er flere klassiske feil også, om det feks er Harman Kardon anlegg ryker ofte forsterkeren. Disse er sjelden var , og koster rundt 4000 kr pluss frakt fra usa.

Ellers er jo en mini cooper mye mye gøyere å kjøre ennen golf 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-)

 

Jeg var og prøvde Golfen, traust og kjedelig, men skikkelig flott å se på! Alt fungerte! Menne ... hva gjorde jeg? ... jo geniet betalte 20 flak mer for en Cooper S med rikelig med småbugs. Nettopp fordi den var fantastisk artig å kjøre! Får skru og mekke litt innimellom og stole på at BMW'n fremdeles stiler opp for meg når jeg trenger den :-)

 

Jeg hater bilinteressen min! Skulle ønske jeg kunne trillet rundt i en Daihatsu Sirius og ikke visst bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000takk for tipset, det var jeg ikke klar over! :-)

Trodde at GS solgte minideler, men nei. Jeg har trålet nettet og endte til slutt opp på ebay, men skal prøve Koed heretter. Har handlet en del der til Bimer'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en 2003 Cooper S i familien som nå har gått nærmere 140 000 km. Synes egentlig ikke det har vært så veldig mye galt med den, det eneste er vel den elektriske servopumpa som er et kjent og vanlig problem. Kostet vel 5-6 k å bytte. Ellers vet jeg nå sist at det ble byttet en del bremserør bak pga rust, ikke helt uvanlig for en helårsbil i Osloområdet :P For å være helt ærlig synes jeg denne 1. generasjons New Mini er den fineste og 1.6 l med kompressor er ordentlig morsomt.

Endret av HansErik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du ikke kjøpte Golf!  VAG er skikkelige drittbiler. Trist å kjøre, trist å skru på, motorlampa lyser annenhver dag.

Har skrudd på all slags VAG nå i et par år på verksted og har jaggu lært. 

Interiør knirker, latterlig kjørekomfort og plagsommer varselamper til stadighet. 

 

En kompis har en Seat (også en VAG) det er nye feil og feilsymptomer hver gang jeg møter på ham. 

Svigerfar har Audi, den har kostet nesten 100.000,- i verkstedutgifter på 10 år. Tror de har slukket ABS og Airbaglampa mins 5 ganger. Koster vel 1000,- hver gang:O

 

Mini virker som snertne og stilige biler, dama vil og ha en når økonomien tilsier det. Jeg skal i allefall ikke nekte henne det:)

Lykke til med nybil og gratulerer!

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt å se at du ikke kjøpte Golf!  VAG er skikkelige drittbiler. Trist å kjøre, trist å skru på, motorlampa lyser annenhver dag.

Har skrudd på all slags VAG nå i et par år på verksted og har jaggu lært. 

Interiør knirker, latterlig kjørekomfort og plagsommer varselamper til stadighet. 

 

En kompis har en Seat (også en VAG) det er nye feil og feilsymptomer hver gang jeg møter på ham. 

Svigerfar har Audi, den har kostet nesten 100.000,- i verkstedutgifter på 10 år. Tror de har slukket ABS og Airbaglampa mins 5 ganger. Koster vel 1000,- hver gang:O

 

Mini virker som snertne og stilige biler, dama vil og ha en når økonomien tilsier det. Jeg skal i allefall ikke nekte henne det:)

Lykke til med nybil og gratulerer!

Ikke for å gå OT her, men du skal vel ikke dra alle VAG-biler under en kam. Har hatt x-antall VAG´er oppgjennom årene, og det har vært ymse ting der, men jevnt over blitt langt bedre. Har selv en ´09 A4 med 120´ på telleren som ikke har hatt en eneste utgift utover vanlig service og bremseklosser. Man finner dårlige biler/årganger hos alle merker, så dette VAG-hatet som mange har er litt gått av moten. For å si det slik, på første dagen med F10´n gikk bilen i nødmodus og haltet inn på verksted etter 60 kjørte km. Feil kan oppstå uten at man trenger å henge seg opp i alt og "hate" et merke som mange gjør.. Har hatt et par GTI´r, og å fortelle at dette er biler som er elendige å kjøre blir rimelig håpløst.. Husker første gangen jeg testet F10 da den kom, var en 523i som var spekket med utstyr - har ALDRI blitt så skuffet over en bil som jeg forventet såpass mye av noensinne. Rekkesekseren var dau, det var ingen lyd i den, den hadde langt ifra inspirerende kjøreegenskaper og var generelt svært lite spennende - selvom bilen var pen som bare det.

 

Forøvrig vil jeg gratulere med Mini, det er en meget artig bil - både å kjøre og å se på! Få fikset småtingene, og nyt en morsom og annerledes bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du ikke kjøpte Golf!  VAG er skikkelige drittbiler. Trist å kjøre, trist å skru på, motorlampa lyser annenhver dag.

Har skrudd på all slags VAG nå i et par år på verksted og har jaggu lært. 

Interiør knirker, latterlig kjørekomfort og plagsommer varselamper til stadighet. 

 

En kompis har en Seat (også en VAG) det er nye feil og feilsymptomer hver gang jeg møter på ham. 

Svigerfar har Audi, den har kostet nesten 100.000,- i verkstedutgifter på 10 år. Tror de har slukket ABS og Airbaglampa mins 5 ganger. Koster vel 1000,- hver gang:O

Har fått min dose VAG jeg også, en Passat og to Audier. Problemer hele veien, det er alltid ett eller annet som er galt, en feilmelding her og en varsellampe der. Hadde en 2006 A6 2,4 i 2010, altså en 4 år gammel bil og den kosta meg over 100 000 kr i reparasjoner på bare en måned.... Likevel var det masse småting som var galt når jeg solgte den, ett voldsomt oljeforbruk og en fær ulyd ett eller annet sted rundt baksete ryggen. Til sammenlikning så har jeg en 21 år gammel E34 hvor alt virker, bruker ikke en dråpe olje og har ikke en ulyd. Verkstedsregninger og bekymringer forsvant da jeg gikk tilbake til BMW igjen :)  

Husker første gangen jeg testet F10 da den kom, var en 523i som var spekket med utstyr - har ALDRI blitt så skuffet over en bil som jeg forventet såpass mye av noensinne. Rekkesekseren var dau, det var ingen lyd i den, den hadde langt ifra inspirerende kjøreegenskaper og var generelt svært lite spennende - selvom bilen var pen som bare det.

Det er vel ikke bilens feil at du hadde for store forventninger? ;) Selv så hadde jeg en F10 523I til låns en hel helg tilbake i 2010 da modellen nettopp hadde kommet, jeg hadde da den tidligere nevnte A6 og det var da jeg forelsket meg i F10. Den var alt A6en jeg hadde var, ganger fire. Kjøreegenskaper var helt fantastiske for en så stor bil, motorlyden var aldeles nydelig, den var overaskende kvikk og den forbruket overasket meg i posetiv forstand. Det som skuffet meg husker jeg var at dørene føltes så alt for lette og HIFI Professional anlegget ikke imponerte lydmessig. Det ble ikke F10 på meg den gangen pga pris, men det ble E90 325d i 3,5 år før jeg kjøpte 530en jeg har nå :) Audi kommer jeg aldri til å ville eie igjen dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...