Hessel Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Har lest noe om forskjell på dyser , turbo , kamm og intercooler. Folk sier så forskjellig på nettet . Det gjør også tuning selskap om hva effekten blir ved remap! Burde jeg tune min 318d m sport?
Tollefsen Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Akkuratt det med at tuningselskaper sier forskjellig på hva effekten blir er fordi dem har forskjellige måter å mappe på. Noen ønsker å mappe mer hk enn Nm og omvendt.
Hpi Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Gå inn på www.realoem.com og finn en 318d og en 320d. Så sammenligner du delenummer på dyser, turbo, kam og IC. Hva folk synser rundt på alle mulige forum er ikke så mye verdt. At de som tuner får forskjellig resultat trenger ikke bety så mye annet enn at de legger på 18% effekt så blir det så det blir. Med andre ord så er ikke filen tilpasset akkurat din bil som mange påstår men masseprodusert og solgt videre av "Kjells Fisk og trimming" Et godt eksempel er min egen gamle 530D som kom i 184hk utgave og 193hk utgave. Resultatet på disse ved standard tuning blir forskjellig men som TRF gjentatte ganger har påpekt så er det ingen annen grunn til at det blir forskejllig enn at det blir lagt på en fast prosent ekstra effekt.
quandt1960 Skrevet Juni 17, 2015 Skrevet Juni 17, 2015 Forskjellen mellom 318d og 320d er ikke lett å svare på da du må spesifisere årstall. Hovedsakelig er det dette: 318d = N47D20U0 (Untere) (143hk), kompresjon 16:1, innsugsventil 27,2mm, hovedlager veivaksel 55mm, veivlager stempel 50mm, motorstyring DDE7.0, Commonrail 2 generasjon, magnetventil injektorer 1600 bar 320d = N47D20O0 (Obere) (177hk), kompresjon 16:1, innsugsventil 27,2mm, hovedlager veivaksel 55mm, veivlager stempel 50mm, motorstyring DDE7.1, Commonrail 3. generasjon, piezoinjektorer 1800 bar, elektrisk aktuator for swirlflaps Så generelt mellom øvre og nedre ytelsesversjon som BMW kaller det;: CP4.1 h.t pumpe lik for begge varianter men forskjellig makstrykk, forskjellige AGR kjølere pluss forskjeller mellom automat og manuell, manuell har AGR bypass ventil for 177hk variant, forskjellige kjølere 300W/400W/600W, 320d = M47D20O2 (163hk), kompresjon 17:1, innsugsventil 25,9mm, hovedlager veivaksel 60mm, veivlager stempel 45mm, motorstyring DDE604, annen CP dieselpumpe, magnetiske injektorer, lavere railtrykk, Generell konklusjon: 1. Selv om delenummer er ulikt betyr det ikke nødvendigvis at delen ikke er mekanisk lik 2. Det er en del forskjeller mellom 318d og 320d selv om motoren stort sett er lik, forskjellen ligger primært som beskrevet. Hovedkomponentene i motoren mekanisk er identiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå