Slavearbeider'n Skrevet Juni 15, 2015 Skrevet Juni 15, 2015 (endret) God kveld Her om dagen startet jeg å montere coilovers på bilen. Venstre foran gikk fint mens på høyre siden knakk bolten tverrt av. Har klart å borre ut meste parten av bolten, og har prøvd med grisepikk, men faenskapet vil ikke ut. Tenker å borre ut restene og borre opp hølet og kjøre på med en lenger bolt med låsemutter i bakkant. Har lett litt rundt og det virker som det kun er biltema som har noe kurrant lengde. M12x75, org:M12x55 Orginalt sitter bolten kun i spindelen uten bolt på baksiden. Men med min løsning mener jeg at en mutter på baksiden vil sitte bedre og holde bedre. Men så spørs det hvor glad dem er i hjemmefiks på EU kontrollen. Er Biltema bolter innafor eller skal jeg holde meg langt unna? Endret Juni 15, 2015 av Slavearbeider'n
D.Toft Skrevet Juni 15, 2015 Skrevet Juni 15, 2015 biltema er 8.8 bolter. std b,w bolter til slikt er enten 10.8 eller 12.8 8.8 er mykt og vil sikkert knekke. men funker til nødløsning til du har fått org bolt.
Slavearbeider'n Skrevet Juni 15, 2015 Forfatter Skrevet Juni 15, 2015 (endret) Veit du om det finnes andre bolter på bilen som er lengre men i samme str? Har sett litt på helicoil og men ingen er i 1.5 gjengestigning, kun 1.75 Jeg har ikke mulighet til å få inn org. bolt da det neste ikke er igjen noe særlig med gjenger. Haster med å få alt sammen, skal inn til BMW neste uke for bytte av airbag og firehjulskontroll. EDIT: Har funnet ut at en bolt fra bakstillinga burde passe. M12x1.5x70. Da er det nok gjenger til å en låsemutter på baksiden. Tror du dette hadde vært en god løsning. Nr 19 på bildet http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Delekatalog_33/33_0840 Endret Juni 15, 2015 av Slavearbeider'n
Slavearbeider'n Skrevet Juni 15, 2015 Forfatter Skrevet Juni 15, 2015 Hva vil 10.8 og 12.8 si? Hardheten?
bmwmann24 Skrevet Juni 15, 2015 Skrevet Juni 15, 2015 Sifrene står for strekkfastheten til bolten. Sett nå bare en mutter dit. Du utgjør ingen fare for noen og bilen vil selvsagt bli godkjent. Det finnes flere bilmerker som har mutter i bakkant. En vanlig bilmekaniker ville sikkert trodd det er originalt, så gjør det samme på andre siden og:p Mener du å knabbe en bolt fra bakstillinga? Ta heller å stikk innom en verkstedsjappe, så finner du en m12, 1.75 med strekkfasthet 10.9. Om du klarer å fikse nye m12 gjenger der. Eller sett en mutter dit.
stig. Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Hva vil 10.8 og 12.8 si? Hardheten? du bor i Oslo ? stikk til tingstad på kaldbakken, de har 12,9 umbrako bolter, eller så skaffer det det meste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå