sh0xx Skrevet Juni 18, 2015 Share Skrevet Juni 18, 2015 Hei må bytte clutch på min E39 530i, å syns clutchen har vært dårlig siden jeg kjøpte bilen, hopper å hakket fra stillestående start å super dårlig feeling hvis man må stå i kø.. Vurderte å prøve dette kittet http://www.bavauto.com/shop.asp Har fjerna CDV fra før å ble bedre men er fremdeles ikke lik som en vanelig clutch på andre type biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0xx Skrevet Juni 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2015 så at linken ikke funket, mene er ombygnings kit for både selvjusterings clutchen og fra dobbelmasse til singel masse, ser ganske bra ut. her er link fra en annen side men samme produkt! http://www.ecstuning.com/BMW-E39-530i-M54_3.0L/Drivetrain/Clutch/ES2702807/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 valeo som lager disse kitene. hadde det på min e46 320d. god clutch som tåler mere juling en orginal. jeg slet med vibrasjoner med kombinasjonen lavt turtall og høy last. men tror ikke du vil ha det problemet med bensin motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0xx Skrevet Juni 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2015 har lest at de sier det kommer bittegrann med ulyd når den står på tomgang med AC på. men det er bare på utsia, og ikke inni. men skal jo også ha full effektannlegg med tiden så kommer nok ikke til å høre noe ^^ men syns ikke det var så gal pris, 5600 med frakt. bare vanelig clutch kit uten svinghjul koster 4500 på GS så 1000 ekstra for enkelmassesvinghjul å en vanelig clutch uten selvjustering er bare verdt det :DD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 Det ikke blir noe behagelig og stå i kø men må lide for noe. Det stemmer at du vil få ulyd, høres ut som en diesel bil egentlig. Prisen er god Fikk du luftet godt nok når du fjernet CDV? Ble en helt annen bil når jeg tok min. Er det lettere svinghjul? Har du tatt en titt på Turnermotorsport? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0xx Skrevet Juni 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2015 På det kittet er det ikke lettere svinghjul, er bare en del istede for 2 som er dobbelmasse svinghjulet, men har alt orginalt på min nå utenom CDV delete Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 (endret) Jeg bytta clutch å svinghjul på den gamle V70 2.5 turboen jeg hadde, fra dobbelmasse til letta singelmasse å sachs racing trykk plate.Den dura som FAEN nå lavere turtall, selv nesten uten belastning. Var helt kriminelt! Og det bråka! Hørte det godt utvendig også. Han jeg kjøpte det i fra i sverge sa han hadde aldri vært borti det før..Men jeg har mine tvil. På den tiden forsto jeg ikke helt hva det var, men er ganske sikker på det var pga svinghjul osv.Det gikk meg på nervene helt fra den dagen jeg fikk i hop bilen og tok den i bruk til den dagen jeg solge den. Der hadde jeg 3" downpipe å rustfritt ferrita med doble potter, så det dura en del inn i bilen også. Men denne lyden kjentes i hele bilen.Er det fare for og få noe sånt, hadde jeg holdt meg langt unna! Det er hvertfall mitt tips. En kompis av meg som hadde en S2, han kjøpte clutch å trykkplate fra, var det 044 motorsport det het? Tror det var noe audi greier. Men de hadde clutch til mange biler. Den var utrolig lett og trykke inn, veldig god å kjøre med og tålte en del hk. Edit.034 motorsport var det, og clutchen het SPEC. Endret Juni 19, 2015 av Alpejohn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 bilen min var ikke værre på tomgang eller i kø da clutchplata på disse valeo kitene er fjæret. m50b20 motorene uten ac er levert med singelmasse orginalt så ser ikke helt problemet med å montere et balansert singelmassehjul på m54. hvor godt mange av disse kitene er balansert er vel en annen sak. http://www.ebbt.no/svinghjul/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 Clutchplata mi var også fjæret.. Men det virket ikke som det hjalp noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 Jeg har samme erfaring som alpejohn, satt singelmasse på M50B20 med AC.. Høres ut som dieselknatring fra under bilen når den går på tomgang. Ikke en lyd jeg hadde taklet på en hverdagsbil iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 Satt du på et orginalt m50 svinghjul? Har hatt 2 stk 520i uten ac og aldri hatt det problemet. Kan det ekstra løpehjulet og motstand fra ac lage denne lyden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 Satte på ett kit fra gripforce, lamelldisken hadde fjærer. Lyden kommer fra inngående aksling på girkasse, jeg _tror_ att opplagringen på akslingen i girkassen er annerledes på biler med singelmasse kontra dobbelmasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå