Gå til innhold

Hjeelp motor valg

Nob
 Share

Anbefalte innlegg

I likhet med John Snow, "I know nothing"...

Har lyst til å kjøpe meg en BMW 3 serie. Ser både på cab, coupe og sedan.
Men det store spørsmålet er hvilken motor skal sitte under panseret - skal jeg gå for 316,318 eller 320?

Skal sies at jeg ønsker å bruke så lite som mulig og har toppen 50-60 tusen til rådighet. Så her blir det ingen ny bil, å nei.

Har for øyeblikket en MC c180 sedan med automat gir. En bil som får deg lyst til å kjøre av veien.. treg, kjip, stygg og tørst.
Bruker nå nesten en liter på mila (blandet kjøring) uten at man får noe særlig igjen for det.

Så.. Hvordan er de overnevnte motorene til BMW? Er det store forskjeller på forbruk? Og noen som har mer feil enn andre? Jeg kunne som sagt like greit ha het John Snow, for jeg vet ingenting og trenger hjelp.

Hva hadde dere valgt med det budsjettet?

:huh:

Endret av Nob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 94 til 2002. Her spiller jo prisen veldig inn på det hele.. Budsjettet er begrenset..

La meg heller si det slik, gitt budsjettet. Hvilken motor hadde dere valgt og hvor mye bensin bruker den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor som mulig!

Kjøper du en 316, 318 osv så går det kanskje et par mnd så er du tilbake på forumet her og

spør om det er mye styr og sette inn 325 motor osv.

Og så får du høre at hadde du bare kjøpt stor nok når du først skulle kjøpe så hadde det blitt MYYYYE billigere.

Sånn, der har du hendelsesforeløpet om du velger for liten motor. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Et nesevis og godt svar! :)

Det var dog ingen overaskelse. Men har hørt at 323 og 325 motorene bruker svært mye kontra 320. Stemmer det?

Er red for å gå over 2L grensen. Skal jo ikke kjøre noe race heller :P

Å gå over en liter forbruk på blandet kjøring er uaktuelt med andre ord...

Vil gjerne høre hva dere kjører dersom det er biler eldre en 2002 modellene. Altså hvilken motor bilene har og hvor mye dem bruker 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Et nesevis og godt svar! :)

Det var dog ingen overaskelse. Men har hørt at 323 og 325 motorene bruker svært mye kontra 320. Stemmer det?

Er red for å gå over 2L grensen. Skal jo ikke kjøre noe race heller :P

Å gå over en liter forbruk på blandet kjøring er uaktuelt med andre ord...

Vil gjerne høre hva dere kjører dersom det er biler eldre en 2002 modellene. Altså hvilken motor bilene har og hvor mye dem bruker 8-[

Gå for den største motoren du kan finne, på BMW er det bakvendt: Større motor = bedre drivstoff økonomi.

Rekkesekserene til E36 og E46 er også veldig holdbare, så lenge de er riktig stellt mtp oljeskift, filter og vanosringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kaldkjøring frå og til jobb så ligger min på litern. Ellers på langkjøring så har eg vert nede i 0,7.

Er snakk om 2,2l R6 :) Lurer på

om eg sku ha sett på vanosene snart, kan bli endå bedre då :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Det høres jo nesten for godt til å være sant! Større motor - mindre forbruk :stupid:

men det er fremdeles ingen som har fortalt hva deres biler bruker i drivstoff. Ingen som kjører eldre biler her? 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår Sammyen og dere andre rett, så hadde en 316 og 318 brukt over literen?!

Samt at 320 kommer til å ligge over literen også for den saks skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at når sånne som meg kjører biler som 316-318, så er pedalen konstant i bunn, og forbruket gjennom takluken, en plass. 

Ser ikke ut som du har lest bøkene :P Jon Snow*

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjørestil er å så vidt å ta på gassen, når jeg skal til og fra jobb.

Det er kun inne mellom at jeg drar på. Men så kommer vinteren da.. og man skal ligge sidelengs. Da går jo forbruket opp!

Men det gikk nettop for meg.. Er det antispinn/skrens på de bilene?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...