vegard89 Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 (endret) Men nå skal det sies at den bilen jeg har nå og den forige jeg hadde, kom det en del hvit røyk av når det ble kaldere i lufta men mest om vinteren. Og dette var jo kondens.. Så det trenger ikke å være toppakning av den grunn. Men kan jo såklart være en av di to tingene. Så lenge den ikke bruker noe vann, så er det vel ikke noe å bekymre seg for. Endret Juni 25, 2015 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 (endret) Sant, det kan være kondens. Og hva gjør man da? Kjør ut girene dine, blås vannet ut av eksos. Gjerne noen mil og lavt gir i oppoverbakke. Etter en stund vil evt kondens måkes ut. Da kan du sjekke etter hvit røyk. Det er sant som du sier, at når det er kjøligere ute så er røyken ganske synlig. Så Prøv når det er varmt ute og etter at du har kjørt motoren ganske høyt på turtall. Ikke drep den, men kjør ut girene. Er du fortsatt usikker så få tatt en CO-test. Ganske idiotsikkert da. Men, plages du ikke med overkok eller at kjølevann forsvinner, så har du heller ingen problem. Endret Juni 25, 2015 av bmwmann24 vegard89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pølle Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 (endret) Kan jeg få spør om ett spørsmål i samme tråden, E46 316 2000.? Min sluker 1 liter per dag på 20min kjøring. Har ikke funnet vann i oljen. Vannet kommer ut av trykk tanken. Aldri vert over 12.00 clock på temp måleren inne i bilen. Kjølevannet er kokende å ligger å koker nede i trykk tanken å tyter ut, denne skal slippe ut på 2 bar har jeg hørt. Har ny trykktank i posten i morgen. Vil det hjelpe å bytte? Eller kan det være top pakningen delenr: 11121432885 Eller kan det være en tempratur føler i radiatoren eller blokka? Har diagnose verktøy til å sjekke om jeg hadde vist hva jeg ser etter. Endret Juni 25, 2015 av pølle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Det er rett og slett overtrykk i ekspansjonstanken? Har du riktig lokk på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nlight Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Jeg slet med det samme. Kjølevesken forsvant uten spor. Det var en liten sprekk i ekspansjonstanken ved radiator. Var visst ikke uvanlig på disse bilene fikke jeg høre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pølle Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Det forsvinner ut trykk tanken, og da tenker jeg det kan være eksos fra sylinder i vannet. Får muligens trykk testet senere i dag da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mreggen123 Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Men nå skal det sies at den bilen jeg har nå og den forige jeg hadde, kom det en del hvit røyk av når det ble kaldere i lufta men mest om vinteren. Og dette var jo kondens.. Så det trenger ikke å være toppakning av den grunn. Men kan jo såklart være en av di to tingene. Så lenge den ikke bruker noe vann, så er det vel ikke noe å bekymre seg for. Den koker på tomgang men ingen vann forsvinner.. utenom når den koker å vannet blir skytt ut.. heheh:) sorry ot:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hippy Skrevet August 27, 2015 Forfatter Share Skrevet August 27, 2015 jeg leverte bilen på verksted, sa fra om at den slukte mye kjølevæske og ba om trykktest, de så med en gang en lekasje fra et ødelagt plasthus bak på toppen, så trykktest ble ikke nødvendig. Bytting av plasthuset (del+arbeid) kostet 1790 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet August 28, 2015 Share Skrevet August 28, 2015 (endret) jeg leverte bilen på verksted, sa fra om at den slukte mye kjølevæske og ba om trykktest, de så med en gang en lekasje fra et ødelagt plasthus bak på toppen, så trykktest ble ikke nødvendig. Bytting av plasthuset (del+arbeid) kostet 1790 kr. Takk for tilbakemelding. Dette er, etter det jeg skjønner, et velkjent problem. Har vært noen tråder om dette her på bimmers. http://bimmers.no/topic/798709-frostv%C3%A6ske-problemer-316i-toppakning/ Endret August 28, 2015 av Espen A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå