Kjexx Skrevet Juni 23, 2015 Skrevet Juni 23, 2015 Hei. Økt utslipp står det. Vet at det har med egr ish å gjøre. Er det noen som har utbedret denne feilen på en 525d eller lignende? Sent from the future.
Otis Skrevet Juni 23, 2015 Skrevet Juni 23, 2015 Finner ikke ut at P0401 eksisterer for E61. ISTA finner den ihvertfall ikke.
Sammyen Skrevet Juni 24, 2015 Skrevet Juni 24, 2015 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected What does this mean? OBD Code P0401refers toEGR stands for Exhaust Gas Recirculation. It is part of the vehicle emmissions system, and is used to reduce combustion temperature and pressure to control Oxides of Nitrogen. There are generally three parts to the EGR system: the EGR valve, an actuator solenoid, and a differential pressure sensor EGR (DPFE). These things work together to deliver the correct amount of recirculation based on engine temperature, load, etc. The P0401 code means that OBD detected an insufficient amount of EGR. Symptoms Possible sumptoms of OBD code P0401You may notice drivability problems such as pinging (a.k.a. pre-ignition knock) when the engine is under load or the vehicle is at higher speeds. There may also be other symptoms. Causes Possible causes of OBD code P0401A code P0401 most likely means one or more of the following has happened: •The DPFE (differential pressure feedback EGR) sensor is faulty and needs to be replaced •There is a blockage in the EGR (tube), most likely carbon buildup •The EGR valve is faulty •The EGR valve may not be opening due to a lack of vaccuum Possible Solutions In fixing this code, it is quite common for people to just replace the EGR valve only to have the OBD code return. The EGR valve is not always the culprit. •Use a vacuum pump and pull the EGR valve open while monitoring engine RPM's & DPFE voltage. There should be a noticable difference in RPM's with the EGR open •Clean out the EGR valve and/or tubing to remove deposits •Check the voltage at the DPFE, compare to specified values (refer to a repair manual for your specific model) •Replace the DPFE sensor (with a good quality / OEM one) •Replace the EGR valve
Kjexx Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Skrevet Juni 24, 2015 (endret) Hei. Takker. Check the voltage of dpfe sensor hvor er den plassert? Sent from the future. Endret Juni 24, 2015 av Kjexx
Kjexx Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Skrevet Juni 24, 2015 Er det noe en grundig diagnose vil fortelle? Om det evt er en gåen sensor og slikt? Sent from the future.
Kjexx Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Skrevet Juni 24, 2015 Nappet ut vakumpumpa til egr. Da går den noe penere. Sent from the future.
Otis Skrevet Juni 24, 2015 Skrevet Juni 24, 2015 En live verdi måling med feks ista eller INPA vil fortelle deg hva som er feil, vil jeg tro. Det er jo litt gjetting fra min side, men jeg kan ikke dette supergodt. Bare litt.
Kjexx Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Skrevet Juni 24, 2015 Kan du forklare meg hva ista osv er for noe? Kunne tenkt neg å kjøpe noe utstyr jeg kan koble til pc'n min. Som ikke koster millioner. Vet du om noe? Sent from the future.
Otis Skrevet Juni 24, 2015 Skrevet Juni 24, 2015 ISTA kan du laste ned fra nettet, da heter den som oftest Rheingold. Det er ISTA i "vanlig" Windows progam. Gjø det samme som ISTA, men bare uten andre moduler som feks ISTA /P, men den trenger du ikke uansett. INPA følger med kabler som man kan kjøpe fra ebay.com da gjerne fra selgere i Litauen, Latvia eller Romania. De setter sammen fine pakker med programmer og gode kabler som er testet OK. Så ikke sats på kina vare, ja de er billigere, men det er bestandig mer arbeid med det. Jeg kjøpte fra Cable shack i UK, og det virker helt topp. Når du har en fungerende løsning med feks INPA, så vil ISTA/Rheingold fungere helt fint det og. Det som er fordelen med ISTA/Rheingold er at det er veldig grafisk og engelsk. Det er samme program som BMW selv bruker.
Kjexx Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Skrevet Juni 24, 2015 Såppas ja. Hva koster dette da? Lurte på å fjerne dpf, egr, swirlflaps bytte til en 3l turbo istedet for 2.5l som jeg har. Og bytte manifold. Tenkte også å få tak i diffusor med 2 hull og avtagbart. Vil ha på quad pipes. Til slutt må den jo mappes, ess er jo ett steinkast unna så det kan jeg gjøre der. Vil ha litt mer effekt uten å gjøre for mye. Har du noe ideer om dette? Noe som burde tilføyes? Sent from the future.
Otis Skrevet Juni 24, 2015 Skrevet Juni 24, 2015 Kabel med software koster vel ca 300-400,- Så det er billig. Her er eksempler på hva du kan kjøpe: Denne er for alle BMW fra 2000 til 2010 ish. Mens denne vil kun fungere mot biler uten DCAN, som er pre-LCI av E6x. Ellers er jo planene dine fine de, selv om jeg ikke synes quad pipe er så fint/tøft. Jeg er nok litt original polizei... Men mapping er bestandig kult! Og fjerning av EGR, swirlflaps er jo nesten et must!
Kjexx Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Skrevet Juni 24, 2015 Hvordan finner jeg ut om jeg har dcan eller ei da? Min er sen 2006. Quad er siste jeg kommer til å bruke penger på. Sent from the future.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå