Gå til innhold

Bytte høytalere i E60 04mod, div spørsmål

Anbefalte innlegg

Har kjøpt alpin komponent høyttalere til bilen men lurer på hva som er pluss og minus i dører foran og i hatthyllen. Samtidig så er det kjøpt 5 1/2 " til hatthylla. men den som sitter der er mindre. hva anbefales og sett inn der?ønsker helst ikke og ødelegge hatthylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil er det ihvertfall akkurat det samme hva som er pluss og minus. (er som regel det på høyttalere)

Men man kan absolutt måle hva som er hva med et multimeter som viser kurv.

Alle høyttalere er like dvs i dørene (trekket) og hattehyllen. Alle de er 4". Vil så klart anbefale og sette inn samme dimensjon og oppgraderingskit som faktisk passer bilen med kontakter fester osv. så man slipper og ødelegge. Har selv oppgradert mine da jeg hadde vanlig original papp høyttalere.

Jeg gikk for dette:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=16230&katid=1306&id=

Og er kraftig fornøyd! ..her slipper man forsterker til både bass, høy og klar lyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en skal oppgradere fronthøyttalere så er det komponentsett og ikke coaxial høyttalere som gjelder. Har oppgradert i mange e6x og e9x inkludert mine egene. Om du kun har fulltone i døren nå (ingen diskanter i speilhusdekslet) så kan du også lett oppgradere forsterkeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...