Vegard96 Skrevet August 31, 2016 Skrevet August 31, 2016 ja det lurer jeg åsså på ? tøft med m50 stroker
sexeren Skrevet August 31, 2016 Forfatter Skrevet August 31, 2016 Beklager dårlig med updates her. Alt ble satt på vent da jeg flyttet til England. motoren ble satt sammen og skulle til å settes i bil men så da heldigvis før jeg monterte innsug at ventilene på sylinder 6 ikke lukket skikkelig. det viste seg at de var blitt skjeve under timing av register med 2 innsugskammer.. Så motor står nå med toppen av. den skal settes sammen igjen men vet ikke om jeg skal få satt inn +1mm større ventiler og porte den skikkelig før toppen går på igjen. Må spare opp litt penger og få gjort dette å satt den sammen igjen så blir motor mappet i motorbenk og solgt hvis jeg ikke får den fraktet til England for å bruke den selv skal oppdatere løpende når den blir satt sammen og ting blir gjort ferdig.
Vegard96 Skrevet August 31, 2016 Skrevet August 31, 2016 lønner seg å ta på seg den ekstra jobben ja . så slipper du å gjøre det senere monterte sterkere fjærer å slipte ventilene å lett portet toppen min jeg når jeg først var av med den monterte åsså dobble insugs kammer samtidig å da klarte jeg å knekke ene kammen på grunn av de nye ventil fjærene med veldig til spenn på så hadde heldig vis en kam til overs da
sexeren Skrevet August 31, 2016 Forfatter Skrevet August 31, 2016 Hvilken motor/specs er det du har? Knekte kammen?? Ikke hørt det før..
Vegard96 Skrevet August 31, 2016 Skrevet August 31, 2016 (endret) m50b25 nv wiseco stempel 8.8.1 hpo motorsport råder 135mm copper ring pakkning å arp i topp dobble racing fjører fra ksr nye retainere slipte ventiler å seter fin portet topp alu innsug med store trakter å siemens deka 870cc dyser nye lager i bunn dobble insugs kammer 9,5mm løft t70 kina turbo rundt 400hk på hjul på 1,2 bar på b98 bensin bilen er mappet etter vei . så klarer en god del mere når bilen blir kjørt i benk blir precision 5866 nå å 2 bar neste gang Endret August 31, 2016 av putefaen1
sexeren Skrevet August 31, 2016 Forfatter Skrevet August 31, 2016 Kjekt med m50, lett å få ut hester med ikke så alt for mye mods.. Men du har jo en solid motor selv.. Skulle du åpne den igjen så bør det bli 2.8-3l veiv, større turbo, dyser, coiler så er su godt på vei har et vann/metanol innsprøytnings system for salg skulle du ønske å kjøpe eller har noen som vil ha kan fort hente opptil 100hk med det, 3500kr helt nytt inkl 10l 99.99% metanol så du får 20l fuel med 50/50 blanding så du skal ha helt nytt aldri brukt, følger med alt for montering av opptil 2 dyser, 750hk++++
Vegard96 Skrevet September 1, 2016 Skrevet September 1, 2016 hehe ja blir å bygge litt mere seriøst neste gang dette var noe jeg slengte sammen på 2 uker bare for å få kjørt litt da blir det max porting av topp å 3,2 liter med mye godis oppi hehe det blir litt vanskelig da jeg studerer for tiden så bilen får bare stå til jeg får sletta anti lagg`n som jeg klarte å aktivere så nå står den på hele tiden ...
sexeren Skrevet September 1, 2016 Forfatter Skrevet September 1, 2016 Hehe ja.. Bør være lett å deaktivere den.
Vegard96 Skrevet September 1, 2016 Skrevet September 1, 2016 ja men med min datakunnskap så er det så vitt jeg får til å slå på pc`n hehe
Vegard96 Skrevet September 2, 2016 Skrevet September 2, 2016 neida sliter veldig med å klare å få kontakt med autronic sm4`n så sitter å lurer på om jeg skall investere i noe som er litt mere bruker vennlig å holde på med
sexeren Skrevet September 2, 2016 Forfatter Skrevet September 2, 2016 Autronic skal jo være et veldig bra sprut men sikkert ikke like lett å håndtere. Selv har jeg ECUmaster EMU. Dette har et veldig enkelt og greit oppsett og software for enkel navigering mellom det forskjellige. Jeg har null erfaring med mapping og klarer og finne fram det forskjellige. Det beste med dette sprutet er at det er billig og det kommer med Plug and play plugg til m50 med eller uten vanos så du slipper og koble ledningsnett selv. Selges hos ksr.as og ppf har vertfall.
Vegard96 Skrevet September 6, 2016 Skrevet September 6, 2016 (endret) hehe ja har tenkt litt på emu det virker som et bra sprut til prisen det greit at man kan kjøpe adapter for å bruke tab da får se om det blir noe annet etter vært, har blitt student selv å har nettopp kjøpt meg presicion turbo så nå blir det vell å leve på vann å brød til man får stipend igjen Endret September 6, 2016 av putefaen1
sexeren Skrevet September 6, 2016 Forfatter Skrevet September 6, 2016 Hehe ja en dyr hobby dette 😫 Bør vell klare rundt 550-600hk med den turboen da?
Vegard96 Skrevet September 7, 2016 Skrevet September 7, 2016 ja den står oppgitt til 650hk så det holder får min del enda målet er å klare 600hk på b98 så føler den motoren klarer det har jo 400hk på hjul nå så på 1,2 bar er 54mm komp hjul på t70 turbo`n som sto på åsså er det 58mm på precision så det blir gøy å se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå