Gå til innhold

M50B32 Stroker Turbo


sexeren
 Share

Anbefalte innlegg

Beklager dårlig med updates her.

Alt ble satt på vent da jeg flyttet til England.

motoren ble satt sammen og skulle til å settes i bil men så da heldigvis før jeg monterte innsug at ventilene på sylinder 6 ikke lukket skikkelig.

det viste seg at de var blitt skjeve under timing av register med 2 innsugskammer.. Så motor står nå med toppen av.

den skal settes sammen igjen men vet ikke om jeg skal få satt inn +1mm større ventiler og porte den skikkelig før toppen går på igjen. Må spare opp litt penger og få gjort dette å satt den sammen igjen så blir motor mappet i motorbenk og solgt hvis jeg ikke får den fraktet til England for å bruke den selv ;)

skal oppdatere løpende når den blir satt sammen og ting blir gjort ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lønner seg å ta på seg den ekstra jobben ja . så slipper du å gjøre det senere :)  

monterte sterkere fjærer å slipte ventilene å lett portet toppen min jeg når jeg først var av med den   monterte åsså dobble insugs kammer samtidig  å da klarte jeg å knekke ene kammen på grunn av  de nye ventil fjærene med veldig til spenn på  så hadde heldig vis en kam til overs da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m50b25 nv

wiseco stempel 8.8.1

hpo motorsport råder 135mm

copper ring pakkning å arp i topp

 dobble racing fjører  fra ksr

nye retainere 

slipte ventiler å seter 

fin portet topp 

alu innsug med store trakter å siemens deka 870cc dyser

nye lager i bunn

dobble insugs kammer 9,5mm løft 

t70 kina turbo

rundt 400hk på hjul på 1,2 bar på b98 bensin  bilen er mappet etter vei . så klarer en god del mere når bilen blir kjørt i benk :)

blir precision 5866 nå å 2 bar neste gang :)

 

 

 

Endret av putefaen1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med m50, lett å få ut hester med ikke så alt for mye mods.. Men du har jo en solid motor selv.. Skulle du åpne den igjen så bør det bli 2.8-3l veiv, større turbo, dyser, coiler så er su godt på vei :) 

har et vann/metanol innsprøytnings system for salg skulle du ønske å kjøpe eller har noen som vil ha 8) 

kan fort hente opptil 100hk med det, 3500kr helt nytt inkl 10l 99.99% metanol så du får 20l fuel med 50/50 blanding så du skal ha :) 

helt nytt aldri brukt, følger med alt for montering av opptil 2 dyser, 750hk++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja blir å bygge litt mere seriøst neste gang ;)  dette var noe jeg slengte sammen på 2 uker  bare for å få kjørt litt :)

da blir det max porting av topp å 3,2 liter med mye godis oppi :D  

hehe det blir litt vanskelig da jeg studerer for tiden :P  så bilen får bare stå til jeg får sletta anti lagg`n som jeg klarte å aktivere så nå står den på hele tiden ... :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autronic skal jo være et veldig bra sprut men sikkert ikke like lett å håndtere.

Selv har jeg ECUmaster EMU.

Dette har et veldig enkelt og greit oppsett og software for enkel navigering mellom det forskjellige. Jeg har null erfaring med mapping og klarer og finne fram det forskjellige.

Det beste med dette sprutet er at det er billig og det kommer med Plug and play plugg til m50 med eller uten vanos så du slipper og koble ledningsnett selv.

Selges hos ksr.as og ppf har vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja  har tenkt litt på emu det virker som et bra sprut til prisen det :)  greit at man kan kjøpe adapter for å bruke tab da ;)   får se om det blir noe annet etter vært,  har blitt student selv  å har nettopp kjøpt meg presicion turbo så nå blir det vell å leve på vann å brød til man får stipend igjen :D 

Endret av putefaen1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den står oppgitt til 650hk så det holder får min del enda :)  målet er å klare 600hk på b98  så føler den motoren klarer det :) har jo 400hk på hjul nå så på 1,2 bar  er 54mm komp hjul på t70 turbo`n som sto på  åsså er det 58mm på precision så det blir gøy å se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...