Gå til innhold

Bytte M-ASK E60

Anbefalte innlegg

Ser ut som at jeg må ha ny M-ASK enhet i min E60, den som sitter i min bil støtter Ipod og bluetooth handsfree.

Må den nye (brukte) enheten programmeres til bilen?

Ser på ebay at det ligger mange slike ute , men med drøssevis av forskjellige delenr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-ASK-enheten du har støtter ikke disse tingene, det er det bluetooth-modulen som ligger i bagasjerommet som gjør. :)

For at den nye skal fungere skikkelig må den kodes til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok har ikke så god peiling på dette, men det er nå i alle fall det ustyret som sitter på bilen.

Må jeg ha eksakt samme delenr på den nye enheten for at det i det hele tatt skal fungere ?

Er de noen som reparer disse så er jo de den beste løsningen.

Endret av Kruste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har nå byttet til annen M-ASK unit med buisnes pil navigasjon.

Etter montering av denne fikk jeg opp på skjermen at unit ikke er kodet til bilen.

Fikk tak i kabel og NCS expert og tenkte jeg skulle prrøve å kode denne til bilen min.

Er i utgangspunktet ganske blank på disse programmene til koding og diagnose ( NCS Expert, INPA osv.)

Var ute nå og kikket litt på NCS expert og fikk da tydeligvis lagt inn default innstillingene så uniten er kodet til bilen.

Problemet er at navidelen vart borte (står OBC der det sto navigasjon før) ???? så dette må tydeligvis kodes inn på nytt.

Noen som kan forklare meg steg for steg hvordan jeg legger inn dette igjen ?

Endret av Kruste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...