MB-Freak Skrevet Juli 3, 2015 Skrevet Juli 3, 2015 Hei Bimmere! Se bort fra nicket mitt, det var i alle fall ledig her inne Jeg har blant andre en 2007 X3 som jeg skal montere et Westfalla hengerfeste med avtagbar kule. Det står så greit i monteringsanvisningen at man skal demontere bakfangeren... Jeg får løst det meste, men er det noe triks for å komme til de tre øvre festeskruene? Det kan se ut som om de er under den lille ytre plastlista med gummileppe som ligger over fangeren i hele bakdøras lengde. Finner ikke noe innlysende måte å løsne den på, så fjør jeg knekker den er det vel best å spørre noen som vet... Jeg har søkt i forumet, funnet en meget bra dokumentert montering av hengerfeste på en E60, men har ikke funnet noe som kan hjelpe på en X3. Vet at første utgave av X3 kunne være en utfordring, men denne skal være enklere. Noen som vet hvordan eller har en link til en god beskrivelse?? steinar
Otis Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFUmhncncxdWZKYWs/view?usp=sharing
MB-Freak Skrevet Juli 6, 2015 Forfatter Skrevet Juli 6, 2015 Skikkelig bra!! Dette var en direkte og god beskrivelse. Fint med et slikt nettforum med ekspertise! Skulle gjerne også hatt linken til "Nødvendig forhåndsarbeid" : Remove trim on loading edge. Linken virker ikke (må man være innlogget på Google ??)
Otis Skrevet Juli 6, 2015 Skrevet Juli 6, 2015 Nei, det er et internt dokument i ista, så det dokumentet har jeg ikke lagt ut. Men det kan jeg gjøre i løpet av dagen.
Otis Skrevet Juli 6, 2015 Skrevet Juli 6, 2015 https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFSnJUXzdfLWZnNkU/view?usp=sharing
MB-Freak Skrevet Juli 8, 2015 Forfatter Skrevet Juli 8, 2015 Mange takk! Dobbelsidig tape ikke rart det var vanskelig å finne skruene på den Og nå er fangeren av, hengerfeste montert og Westfallas kabelsystem montert. Og, ved hjelp av to hender til, er fangeren påmontert igjen. steinar
MB-Freak Skrevet August 4, 2015 Forfatter Skrevet August 4, 2015 Stadig nye spørsmål fra en som er mer vandt til å skru biler uten plastikk....: Prøver å få ut innerlineren over høyre bakhjul. Altså innredningen / dekslet som er på siden bak baksetet. Får fjernet / løsnet mye inkl. festet for bagasjeskjuleren, men innerdekslet løsner ikke. Fjerner deksler fra D-stolpen og fremover, men tør ikke bryte for mye på plasten. Fant ut at innerliner på D-stolpe hadde to plastplugger.. og da kom den ut. Noen som har en tilsvarende god pdf som de to over som viser hvordan ta ut denne plasten?? steinar som nå har en del plastdeler løse ....
Otis Skrevet August 7, 2015 Skrevet August 7, 2015 (endret) Det var veldig mange PDF i så fall. Anbefaler deg å laste ned hele programmet her i fra. http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tråden-oppdatert-180313/?p=3060894 Last da ned Rheingold, den inneholder alt av service data og tegninger samt instruksjoner. Endret August 7, 2015 av Otis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå