Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har INPA, NCS og Rheingold med relativt nye daten filer tilgjengelig for nedlasting.

De er verifisert OK av meg, og jeg har pakke de sånn passelig fornuftig i .rar format for å spare nedlasting.

De er passord beskyttet av meg.

Det følger også med en enkel guide på norsk for hvordan man kan installere dette på sin egen PC for bruk i lag med kabel, som jeg linket til litt lenger opp.

 

Vet ikke om jeg får lov til å legge ut linker her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare og legge ut for min del.. Kan legge link i første post også om det er lovlig og gjøre det.. :) blir jo delt litt forskjellig her,, så det er sikkert ikke noe problem da.. :P

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Standard Tools/INPA/NCS/DATEN/Rheingold (med en liten instruksjon på norsk)
Klikk her!

VMware image Windows 7 med ISTA/NCS/INPA klar til bruk!
Oppdatert august 2017 med 4.06.20 ISTA, lagt til NCSdummy.
Klikk her!

Her er en fil med info om hvordan man installerer rheingold. Takk til @Knutmyr for dette! 

Evt andre feil må du Google selv, eller spørre på forumet om.

Jeg har fjernet direkte linkene til alle filene, da jeg ville ha bedre kontroll over dette selv å gjøre det mulig å redigere info fortere, så nå ligger all info i den øverste linken min.

En kabel som vil fungere helt fint og som ikke har uekte chip i seg, slik de fra kina feks. De koster dog gjerne 100,- Man kan bruke programvaren (DIS) som følger med kabel, men det er egentlig utdatert og tungvindt å bruke kontra ISTA+/Rheingold.

Oppdatert med nye linker for alt; 29.09.2021

Endret av Otis
Justeringer av innholdet, oppdatering x5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Det følger også med en enkel guide på norsk for hvordan man kan installere dette på sin egen PC for bruk i lag med kabel, som jeg linket til litt lenger opp...

 

Mulig jeg er blind, men finner ikke enkel norsk guide, har lastet ned og pakket ut Rheingold filen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke laget til rheingold.

Men du skal legge rheingold i program filer / program files.

Fila du starter hele rheingold med er testergui.exe.

Så det skal være slik;

C:\program files(x86)\rheingold

Så legger testergui.exe som en snarvei på skrivebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Win 8.1 og får den opp uten feil, har enda ikke fått kabel og koblet opp mot bilen, men kan taste inn rammenr manuelt og da får jeg opp info om bilen som ser ut til å stemme.

 

SP-daten-E39.rar er den filen til å bruke med Rheingold?

 

 

post-38657-0-72394400-1439282304_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakka ut Rheingold, men når jeg klikker på ISTAGUI får jeg opp "ISTAGUI.exe har et problem og må lukkes"

Kjører på Windows XP.

Jeg kan ikke bistå med dette.

Som sagt, så har jeg testet alt sammen på Win7, Win8, Win8.1 og Win10 alle i 64 bit, problemer.

Det burde jo virke i XP, men mulig det mangler noen oppdateringer på .net framework eller noe?

Du kan jo forsøke å legge inn VCredist90 som ligger i mappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har et problem med min 2002 X5 E53. Bilen ble tappa for strøm når jeg hadde et kjøleskap stående i bagasjerommet på kjøling, og når jeg fikk ladda den igjen så er bilen gått i lås med denne 4-siffra sikkerhetskoden.. Har prøvd denne kodefunksjonen selv for noen uker siden og da var koden 0000, men denne koden fungerer ikke nå og har prøvd alle lignende koder/standardkoder. Vi fikk heller ikke kontakt med ZKE modulen i INPA, noe som er litt rart da jeg har lest at andre har fiksa dette problemet med å resette modul eller instrumentpanel. Jeg mistenker en dårlig modul, men tenker jeg prøver alle mulige alternativer før jeg tar denne beslutningen.

Hva gjør jeg? Er visst flere måter man skal kunne gå forbi dette med å ta av en batteripole i 10min, koble til, nøkkel i posisjon 1 så skal en klokke telle ned fra 9:59, noe den ikke gjør.. Det er altså ingenting av det jeg har prøvd som fungerer..

Tenker dette kanskje den eneste rette plassen å spørre :) Takker for uansett respons..

Endret av APedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bistå med dette.

Som sagt, så har jeg testet alt sammen på Win7, Win8, Win8.1 og Win10 alle i 64 bit, problemer.

Det burde jo virke i XP, men mulig det mangler noen oppdateringer på .net framework eller noe?

Du kan jo forsøke å legge inn VCredist90 som ligger i mappen.

Prøvde å legge dette inn på en MacBook Air med Windows 10 og der var det ikke noe problem med å få åpnet programmet. \:D/

Testet på bilen med denne kabelen http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-K-Dcan-Diagnostic-Cable-Switched-UK-INPA-DIS-SSS-NCS-Coding-/271796230565?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f485159a5

men får ikke kontakt

Hvilken comport skal jeg kjøre på ? 

Endret av Kruste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...