Skare1 Skrevet Juli 6, 2015 Skrevet Juli 6, 2015 Kort fortalt: Hadde en utforkjøring gjennom en stolpe med min 2001 BMW 323 CIA som resulterte i konstruksjonen under høyre forskjerm ble bøyd nedover mot hjulet. Det er ikke noe annet som virker skjevt, støtdempertårnene osv ser helt fint ut. Har ikke fått noen bilopprettere til å se på bilen enda. Vil gjerne fikse bilen, må bytte skjermer, panser, fanger, frontplate, lykter, mulig deler av forstilling, dette skal jeg få til selv, men selve opprettinga er det jeg bekymrer meg for. Er det mulig å rette opp, eller må den delen kappes ut av en annen bil og sveises inn? Er ikke den letteste bilen å få tak i karroserideler til, med tanke på at det er en coupe. Bilde av bilen er å finne i tråden min "Skare1's E46 323CIA". Kan legge ut bilde her i morgen.
Basse Lusk Skrevet Juli 6, 2015 Skrevet Juli 6, 2015 En del bilopprettere har en tjeneste hvor du kan sende inn bilder på mail eller MMS og få en omtrentlig vurdering. Jeg kjenner til to, men de er ikke i din nærhet, dessverre. Hvis du ikke får svar her, så ta en telefon til en biloppretter i nærheten og hør om de kan motta bilder på mail og gi en vurdering.
Skare1 Skrevet Juli 6, 2015 Forfatter Skrevet Juli 6, 2015 Takk for info! Hvor holder de til da? Er det eventuelt noen som kan gjøre jobben? I så fall er å frakte bilen det minste problemet
quandt1960 Skrevet Juli 7, 2015 Skrevet Juli 7, 2015 Ser at det er alu-elementet som har tatt støyten som det skal. Disse kan kuttes og byttes men det krever ekspertise. De bærer også motoren så det er viktig at om dette gjøres, at det gjøres iht BMW sine spesifikasjoner i TIS 41 11 029 og 044 alt etter hva som reddes kan. Denne kan kuttes men bare et spesielt sted på den. Generelt ser reparasjonen ut til å være på minst 15 sider i TIS så det er en stor jobb hvor motor må ut. Dette er fordi elementet er med å bære motoren og er et sikkerhetselement ved en krasj som skal deformere seg spesielt. Ville tatt kontakt med et BMW Karroseriverksted.
Basse Lusk Skrevet Juli 7, 2015 Skrevet Juli 7, 2015 Husk at uavhengige karosseriverksteder skal gjøre jobben etter de samme spesifikasjonene som BMW, og har tilgang til disse fra BMW. Det finnes kanskje bakgårdsselskaper som ikke gjør det, men seriøse må. Så sjekk pris flere steder. Men altså ikke finn på å overlate dette til useriøse, eller folk som ikke vet hva de driver med, for denne delen av jobben er viktig, som FJPopp beskriver.
Skare1 Skrevet Juli 7, 2015 Forfatter Skrevet Juli 7, 2015 Hmm, da var det nok verre enn det jeg trodde det var... Noen som har noen tanker om hvor mye dette kommer til å koste hvis jeg demonterer hele fronten selv og får løftet ut motor selv?
quandt1960 Skrevet Juli 7, 2015 Skrevet Juli 7, 2015 Husk at uavhengige karosseriverksteder skal gjøre jobben etter de samme spesifikasjonene som BMW, og har tilgang til disse fra BMW. Det finnes kanskje bakgårdsselskaper som ikke gjør det, men seriøse må. Så sjekk pris flere steder. Men altså ikke finn på å overlate dette til useriøse, eller folk som ikke vet hva de driver med, for denne delen av jobben er viktig, som FJPopp beskriver. Klart kan sikkert seriøse karroseriverksteder godkjent av vegvesenet også påta seg en slikk jobb vil jeg tro. Det viktigste er å følge BMW sine specs så reparasjonen blir så bra som mulig. Jeg ville forhørt meg både hos BMW og et evt. annet godkjent verksted for priser.
Skare1 Skrevet Juli 7, 2015 Forfatter Skrevet Juli 7, 2015 Fikk selvfølgelig ikke noe igjen på forsikringa, og er bare 18 år, så penger er det ikke flust av. Har mistet lappen i 6mnd, så har tid til å bygge opp igjen bilen, men må nesten gjøre det som lønner seg mest økonomisk sett. Vil reparasjonen trolig koste 10-15K eller 25-40K? De andre delene vil komme på ca 10K også blir det jo lakk i tilegg. Bilen har vel en verdi på 55-70K, så er jo spørs om dette lønner seg å reparere for meg som må sette bort opprettingsjobben? Eller om det lønner seg å selge den som det er til en som kan fikse skaden selv. Må delen som er skadet skjæres ut i fra en delebil, eller er den karroserideler delen mulig å få tak i ny til overkommelig sum? Tusen takk for veldig gode svar hittil
Skare1 Skrevet Juli 12, 2015 Forfatter Skrevet Juli 12, 2015 Ingen som har noen tanker om hva dette kommer til å koste hvis jeg får løftet ut motor og demontert hele fronten selv?
Sturmtiger Skrevet Juli 12, 2015 Skrevet Juli 12, 2015 Hvis du gjør allt skjøl, altså demonteringen helt til det stedet som byttes, blir det betydligere billigere siden verkstedet trenger ikke å bale så mye. Ville hørt med bmw merkeverksted først om innspill da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå