Deutschmachine Skrevet Juli 7, 2015 Share Skrevet Juli 7, 2015 Byttet nettopp gearkasse på E39n min.Fikk defekt torque converter/ lock up clutch-problemet på den... Den nye kassa kom fra en bil som hadde gått 160.000km, så jeg byttet like godt hele skiten. Kassa som jeg ønsker å bli kvitt har rundt 210.000km på seg, men girer som en drøm. Oljeskift ble foretatt for å prøve å finne problemet med den. Motortype: M54B22 I6 Kassa ble byttet hos Alf Lie i Oslo. Ny converter er jeg ikke sikker på hvor mye kan koste i Norge. Men det var rundt 2-3000kr i Hamburg, så vidt jeg husker.5HP19-kassa tror jeg passer kun til 2001-2003modellene, og er temmelig dyr når man kjøper den komplett. Den er også temmelig sjelden i Norge, etter min erfaring. Kom med bud! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juli 7, 2015 Share Skrevet Juli 7, 2015 Er nok en fordel å ta en titt på ventilhus her også, det er engentlig hovedproblemet til at lock-up shudder oppstår og ødelegger converteren/clutchen. Kan gi deg 500kr for giret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deutschmachine Skrevet Juli 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2015 Hører jeg 1000? Tenkte å legge den ut på Finn også. Betalte dyrt for den nye kassa(6000kr, ink frakt. prutet fra 7800kr + jobb 6900kr), ikke det at det er ditt problem as.Haster det for deg, eller kan jeg sjekke litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå