Deutschmachine Skrevet Juli 7, 2015 Skrevet Juli 7, 2015 Byttet nettopp gearkasse på E39n min.Fikk defekt torque converter/ lock up clutch-problemet på den... Den nye kassa kom fra en bil som hadde gått 160.000km, så jeg byttet like godt hele skiten. Kassa som jeg ønsker å bli kvitt har rundt 210.000km på seg, men girer som en drøm. Oljeskift ble foretatt for å prøve å finne problemet med den. Motortype: M54B22 I6 Kassa ble byttet hos Alf Lie i Oslo. Ny converter er jeg ikke sikker på hvor mye kan koste i Norge. Men det var rundt 2-3000kr i Hamburg, så vidt jeg husker.5HP19-kassa tror jeg passer kun til 2001-2003modellene, og er temmelig dyr når man kjøper den komplett. Den er også temmelig sjelden i Norge, etter min erfaring. Kom med bud!
Netlandet Skrevet Juli 7, 2015 Skrevet Juli 7, 2015 Er nok en fordel å ta en titt på ventilhus her også, det er engentlig hovedproblemet til at lock-up shudder oppstår og ødelegger converteren/clutchen. Kan gi deg 500kr for giret
Deutschmachine Skrevet Juli 9, 2015 Forfatter Skrevet Juli 9, 2015 Hører jeg 1000? Tenkte å legge den ut på Finn også. Betalte dyrt for den nye kassa(6000kr, ink frakt. prutet fra 7800kr + jobb 6900kr), ikke det at det er ditt problem as.Haster det for deg, eller kan jeg sjekke litt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå