Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.lurer på om noe har noe nyttig info på ossen jeg skal montere det og hvordan en kobler det opp? Har lyst til og fjerne originale kjøringen med reisen osv videre.og hørt at en får litt ut av motoren med og fjerne den store vifta og sette i El vifte i stede.noen som har hos to do it tråd eller kan gi meg infoen jeg trenger? Har vifte jeg kan bruke fra kjøleanlegg fra ac på en dele e39 jeg har.håper på positiv hjelp

Skrevet

Om du ser på delekatalogen til e60 med m54 så har den elektrisk vifte.

Kanskje du finner ut noe mer?

Skrevet

Mulig du må se på et kit for e39 fra en plass som satser på banekjøring.

Men hvorfor vil du ta den bort?

Skrevet

neh som jeg vitd har forstått.så får bedre gass respons og at bilen går bedre????om det er merkbare hk en får men gass responsen som er grun til at jeg vil bygge om til el vifte. 

Skrevet

Tja, kanskje det.

Men det mest vanlige er vel lettere hjul for multireima og lettere svinghjul.

Jeg har ikke hørt at det er vanlig å fjerne vifta til radiator.

Skrevet

Det og har jeg fått med meg med det lettere hjulene til di.hørt mange prate om El vifte og.og det er billigere og like bra kjøling som org viften vis ikke bedre.Finner jeg ikke noe kobling koblingskjema og hva jeg trenger

så dropper jeg det.hehe.Blir det og gjøre.t.det med lettere hjul

Skrevet

ei viskose vifte når den "kobler" seg inn drar mye effekt fra motor faktisk, selvom jeg liker viskosevifte da det er enkel "teknologi" å drive med.

men du får faktisk kjøpt el vifte termostat kit på biltema, med to forskjellige temp følere 88 og 92 grader tror jeg, å dette sitter i et hus som man skjøter på enten øvre eller nedre radiator slange, så er det bare rele fra den temp føleren å inn på vifta, men såklart hvis du har en veldig pen e39 veit jeg ikke om jeg hadde giddi å "mikka" så det er el vifte der, blir ofte seende litt rotette ut.

Skrevet

bare det jeg har hørt og lest rundt om.ikke vet jeg.så altid greit og bli rette på vis det er feil. er nok ikke den peneste e39 i gata.prøver og gjøre den opp og klar for veien snart ;)

Skrevet

Du kan hente mye hester fra beite om du bygger om.
Jeg merker at bilen min blir helt daff det sekundet viskosekoblingen slår inn.

Jeg følger denna tråden i tilfelle du finner ut noe, for dette har jeg vurdert noen måneder nå.

Skrevet

Mye trur jeg ikke at en vill merke.men noe vill en så klart merke etter som jeg har hørt.Så som en sier over at det er og kjøpe en sensor som måler varmen på vannet og koble den inn på vifta for den har temp sensors innebygget i seg som starter når den treffer den varmen.vis jeg ikke forsto helt feil her nå hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...