Torsteinich Skrevet Juli 13, 2015 Skrevet Juli 13, 2015 (endret) Videoen er fra min bmw 316i 1999, som har ein tydelig ulyd og det legger seg olje i eksosrøret på. Lurer på om det er någen som kjenner til denne lyden, og hvorfor det er olje i eksosrøret? Endret Juli 13, 2015 av Torsteinich
Espen Aass Skrevet Juli 13, 2015 Skrevet Juli 13, 2015 Da må du i så fall skru opp volumet, så skal jeg åpen vinduet og høre................... (Altså, hvor er video)
Torsteinich Skrevet Juli 13, 2015 Forfatter Skrevet Juli 13, 2015 får kje te å lasta opp videoen -.- X)
warg Skrevet Juli 15, 2015 Skrevet Juli 15, 2015 Eneste grunnen jeg kan tenke meg at det skal komme olje i eksosrøret er viss stempelringer eller ventiler slipper olje inn i sylinder. Ta en komp test for å se hvor mye trykk hver sylinder produserer. Ville nesten trodd at katalysator hadde fort blitt ødelagt viss det er olje i eksosen. Har du noe motorlys f.eks? Er du sikker på at det er olje og ikke kondens? Kan dryppe litt vann fra eksos det er ikke unormalt. Farge på eksosrøyk, Blå, hvit?
Espen Aass Skrevet Juli 15, 2015 Skrevet Juli 15, 2015 Eneste grunnen jeg kan tenke meg at det skal komme olje i eksosrøret er viss stempelringer eller ventiler slipper olje inn i sylinder. Ta en komp test for å se hvor mye trykk hver sylinder produserer. Ville nesten trodd at katalysator hadde fort blitt ødelagt viss det er olje i eksosen. Har du noe motorlys f.eks? Er du sikker på at det er olje og ikke kondens? Kan dryppe litt vann fra eksos det er ikke unormalt. Farge på eksosrøyk, Blå, hvit? eller noe feil med veivhus-ventilasjon.
stig. Skrevet Juli 15, 2015 Skrevet Juli 15, 2015 det er nok ikke ventil tetning, har man så dårlige ventil tetninger at det legger seg olje i eksosrøret da er over snittet utkjørt kan være deffekt toppakning ( skal noe til ) men hvor langt har den gått ? høy km stand ? kan være slitte eller ihjælkjørte ringer, eller som espen sier, veivhus ventilasjon er jo også en mulighet. men om det legger seg olje i røret på bilen må det jo ryke rimelig heftig av den ? å ikke minst et rimelig drøyt oljeforbruk Espen Aass reagerte på dette 1
warg Skrevet Juli 15, 2015 Skrevet Juli 15, 2015 (endret) Veivhus kan være en mulighet, men ville trodd at den lille mengden olje som går igjennom det systemet ikke skulle være nok til å overleve lenge nok til å forsvinne ut eksosen. Er jo bare oljedamp. Som oftest når veivhusventilasjonen er ødelagt kommer det en majonesgugge på oljelokket grunnet kondens. Men som stig sier kan være lekasje mellom topp og blokk i oljekanaler slik at det renner inn i sylinder. Endret Juli 15, 2015 av warg
bmwmann24 Skrevet Juli 15, 2015 Skrevet Juli 15, 2015 Kan være alt over, i tillegg til ventilstyringer! deff topp.. jeg tror mest på veivhusvent. Av erfaring. Er jo en del av service, så skal ikke se bort i fra at ventilasjonen er tett og aldri bytta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå