Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Videoen er fra min bmw 316i 1999, som har ein tydelig ulyd og det legger seg olje i eksosrøret på. Lurer på om det er någen som kjenner til denne lyden, og hvorfor det er olje i eksosrøret? :)

Endret av Torsteinich
Skrevet

Eneste grunnen jeg kan tenke meg at det skal komme olje i eksosrøret er viss stempelringer eller ventiler slipper olje inn i sylinder. Ta en komp test for å se hvor mye trykk hver sylinder produserer. Ville nesten trodd at katalysator hadde fort blitt ødelagt viss det er olje i eksosen. Har du noe motorlys f.eks?

Er du sikker på at det er olje og ikke kondens? Kan dryppe litt vann fra eksos det er ikke unormalt. Farge på eksosrøyk, Blå, hvit?

Skrevet

Eneste grunnen jeg kan tenke meg at det skal komme olje i eksosrøret er viss stempelringer eller ventiler slipper olje inn i sylinder. Ta en komp test for å se hvor mye trykk hver sylinder produserer. Ville nesten trodd at katalysator hadde fort blitt ødelagt viss det er olje i eksosen. Har du noe motorlys f.eks?

Er du sikker på at det er olje og ikke kondens? Kan dryppe litt vann fra eksos det er ikke unormalt. Farge på eksosrøyk, Blå, hvit?

eller noe feil med veivhus-ventilasjon.
Skrevet

det er nok ikke ventil tetning, har man så dårlige ventil tetninger at det legger seg olje i eksosrøret da er over snittet utkjørt :-P

 

kan være deffekt toppakning ( skal noe til )

 

men hvor langt har den gått ? høy km stand ? kan være slitte eller ihjælkjørte ringer,

 

eller som espen sier, veivhus ventilasjon er jo også en mulighet.

 

men om det legger seg olje i røret på bilen må det jo ryke rimelig heftig av den ? å ikke minst et rimelig drøyt oljeforbruk :-P

Skrevet (endret)

Veivhus kan være en mulighet, men ville trodd at den lille mengden olje som går igjennom det systemet ikke skulle være nok til å overleve lenge nok til å forsvinne ut eksosen. Er jo bare oljedamp. Som oftest når veivhusventilasjonen er ødelagt kommer det en majonesgugge på oljelokket grunnet kondens.

Men som stig sier kan være lekasje mellom topp og blokk i oljekanaler slik at det renner inn i sylinder.

Endret av warg
Skrevet

Kan være alt over, i tillegg til ventilstyringer!  deff topp.. 

 

jeg tror mest på veivhusvent. Av erfaring.  Er jo en del av service, så skal ikke se bort i fra at ventilasjonen er tett og aldri bytta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...