Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

vurdere å kjøpe f11 520d 2012

Er litt skeptisk grunnet høy km stand (250.000km).

Er drosje kjørt og full servicehistorikk.

Motor er skiftet på garanti, pågrunn av en kjede strammer som løsnet.

Det jeg er mest redd for er automat kassen, har det ikke vert noe tull med de?

Er det andre ting jeg må tenke på, med tanke på km stand?

Takk for svar.

Endret av M-power90
Skrevet

Siden motoren er byttet ut så er jo den største svakheten på F10 520d allrede utbedret :P Litt flåsete sagt kanskje, men N47 motoren har ett rykte på seg for registerhavari. På F10 og utover så har dette problemet blitt mye mer sjeldent men det skjer forsatt ifra tid til annen, når dette er sagt så har jeg sett flere N47 maskiner som har tilbakelagt over 500 000 km.

Ellers er det ikke noen grunn til å være skeptisk til kilometerstand, sjekk nøye at servicer og inspeksjoner er blitt fulgt, sjekk for fukt i lykter, dørpakkningene, at alt som har med Idrive fungerer som det skal og ikke minst se etter tegn til bruksslitasje på interiør. Noe slitasje er det naturlignok på en bil med denne kilometerstanden, er slitasjen voldsom kan det være bilen har blitt behandlet røft og gått for lut og kaldt vann... Automatkassene er solide og havarerer svært sjelden, dette er ZF produserte kasser og ifølge en som driver med girkasser er disse kassene blandt det beste som lages. Sjekk at den girer som den skal i alle programmer, girer den hardt kan du resette kassa og jeg vil også anbefale en flush av kassa etter denne kjørelengden. Ellers er det ikke mye annet å se etter på F10, så lenge man er klar over registeret på motoren så er ellers bilene svært godt bygget og har så si ingen kjente alvorlige feil :)

Skrevet

Ser at den F10/11 på finn med høyest kilometerstand i tillegg til motorbytte også har byttet automatkasse på 325000km...

Skrevet

Ser at den F10/11 på finn med høyest kilometerstand i tillegg til motorbytte også har byttet automatkasse på 325000km...

Hvem sa at modellen er 100% feilfri? Første gangen jeg forøvrig ser at en F10 har fått bytta en girkasse, nei forresten...hørte at en M5 også bytta kasse. 325 000 km med rykk og napp kjøring er kanskje ikke mer man kan forvente av en girkasse i dag? vi må nok bare innse at de ikke bygger biler i dag slik de gjorde for 25 år siden..Det som er litt rart med register havari på senere utgaver (etter 2010) av N47 er at det er ett særnorsk fenomen. I 2008/2009 gikk BMW ut at sa at nå var feilen fikset og havariene ble sjeldnere og sjeldnere, men i Norge (og selvsagt noen andre steder) fortsatte dette å skje med gjevene mellomrom. Kun på F10/F11 og kun på utgaver med 163 hester som har gått over 200 000 km, for det meste i taxi næringen. Hadde en interessant samtale med en teknisk konsulent hos BMW Norge om akkurat dette og hverken de eller BMW AG hadde noen logisk forklaring på hvorfor dette skjedde. De har fulgt med på F10/F11 med N57 sekseren i drosjenæringa som har passert både 200 000 og 300 000 kr uten problem. Samme med 525d etter 2012 med N47 fireren, ikke noen problemer..

Kjøp 525d eller 530d med andre ord :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...