pedro Skrevet Juli 15, 2015 Skrevet Juli 15, 2015 (endret) Hei Kontakten til hjernen på min E39 530 er plutselig full av irr Fjernet synlig irr og gjorde løselig rent kontaktflater med CBC elektrospray Etter en uke var det minst like ille og bilen går nå bare på fire cylindre Finnes det noenting å gjøre utover å bytte elnettet som er uaktuelt på en 16 år gammel bil? Kjærringråd mottas med takk da jeg har bruk for den en stund til. Mye påkostet og motor er helt topp. Noen ganger har den gått strøkent etter at jeg har dratt kontaktene/ polene opp og ned noen ganger, men nå varer det bare minutter før den begynner å gå stygt igjen Mvh Endret Juli 15, 2015 av pedro
Otis Skrevet Juli 15, 2015 Skrevet Juli 15, 2015 Er det bare på pluggen? Eller lenger inn på ledningene?
Aquarius Skrevet Juli 15, 2015 Skrevet Juli 15, 2015 Hei, hvis det er CRC 2-23 (eller annen liknende elektrospray) du har brukt, så pass på å få tørket ut overskuddet av rensevæske. Ligger det væske igjen i kontakten, får du kortslutninger og samme problem som du hadde med fuktighet. Blås tørt med trykkluft.
pedro Skrevet Juli 16, 2015 Forfatter Skrevet Juli 16, 2015 Er irr på hunkontaktene i kabelen som har smittet over på han stikkene i hjernen De er litt lettere å gjøre ren fysisk. Er selve kontakten/ koblingen som er problemet her. Nytt nett koster ca 12 lapper P
Espen Aass Skrevet Juli 16, 2015 Skrevet Juli 16, 2015 Er irr på hunkontaktene i kabelen som har smittet over på han stikkene i hjernen De er litt lettere å gjøre ren fysisk. Er selve kontakten/ koblingen som er problemet her. Nytt nett koster ca 12 lapper P Når det blir irr på kontaktene "presser" det kontaktene slik at dem blir "slappe" og dermed dårlig kontakt. Du kan jo prøve å presse hunkontaktene sammen med en tynn skrutrekker, men det spørs hvor mye metall som er irret vekk. Ved rengjøring av hunkontaktene bruker du en tynn rund minifil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå