Babushka Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 (endret) Hei folkens, håper noen kyndige her kan svare meg på et par spørsmål. Jeg kjøpte en "frisk" BMW E90, 318i for noen måneder siden. Selgeren sier bilen er driftssikker som fy. Etter det har jeg opplevd motorlampe som har kostet meg: NOX-sensor, programvareoppdatering, bytte av Vanos og register, bytte av oljetrykkssensor og fortsatt kommer motorlampen på og verkstedet klarer ikke å finne feilen. De sliter, og dette er et autorisert BMW verksted i Bergen. Når jeg fikk motorlampe sist, så leste jeg av feilkoden P13B4 og de byttet oljetrykksensor. Etter det kjørte jeg ca 10 mil, så kom samme feilkoden igjen.. Tør ikke lengre å gå til verksted, i frykt om at det skal koste meg mer (har betalt 40k allerede). Jeg kjørte en scan med min LM327 adapter igår, og fikk koden P13B4 igjen. Denne koden er kun leselig når feilen oppstår. Slår jeg av bilen og på igjen, så kan jeg ikke lengre lese koden. Er det feil på Spark ignition, som det står under DTC status? Kan det forårsake feilene? eller er det bare en random tekst? Håper noen kan hjelpe meg, for dette er svært frustrerende... Den viser følgende skjerm på diagnosen også: Endret Juli 20, 2015 av Babushka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 (endret) BMW verksteder i Bergen som har peiling har vi ikke ..gå en annen plass Endret Juli 21, 2015 av Reef89 Babushka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babushka Skrevet Juli 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2015 Skulle gjort det, jeg trodde først at det var noe småtteri og ville gå til merkeverksted og fikse det, men tok feil. Det har vært en lang og dyr reise. De skal ha for at de har tatt mye på sin egen regning de siste gangene jeg var der og ordner opp for seg. Jeg bare håper jeg får bilen i orden snart, skikkelig dårlig erfaring med min første BMW - syns det er synd dettersom det er en fantastisk fin bil å kjøre. Så lang har dette skjedd: - Bytte av NOX som var helt sotet til - Bytte av vanos og hele registeret - Bytte av ojetrykksensor som var defekt - Sotet ventil eller sensor i kamakslingen som blir renset nå - Tenningen er litt treg iblant - Plystrelyd i bilens bremse eller støtdempersystemm sikkert en pakkning som er tørr eller noe sånt Og jeg har hatt bilen siden begynnelsen av april - såvidt fått kjørt den pga alle feilene. Dette er en 2008 modell som har kjørt 94k nå. Jeg sender deg en PM neste gang jeg trenger tips, hvis det er greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet August 1, 2015 Share Skrevet August 1, 2015 hmm, står jo spark ignition noe som jeg tolker som tenningsfeil. Hadde en tenningsfeil på bilen min, dvs såpass at motorlyset blinket når den feiltente. Dette resulterte i at jeg måtte bytte Nox sensor som er svindyr 5K. Byttet alle coiler samt tennplugger og problemet var borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå