Jager Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 Clutchen på bilen min har begynt å slure fælt. Skal få hjelp til å bytte clutch av en kompis, og skal handle inn delene jeg trenger fra GS. Han nevnte på at det var et lager jeg burde bytte samtidig? Noen som kan gi meg en komplett liste/link til alt jeg trenger? Vil ikke stå der med girkassa ute å mangle noe verktøy, pakning eller olje. Setter stor pris på hjelp. Bilen er en bmw e39 520i, 1997 modell. si ifra om det hjelper med reg nr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 Utløserlager tipper jeg. Gå inn på ETK på GS så ser du. Ser ut som at det er forskjell på modeller før september 97 og etter, du må nesten finne ut produksjonsdatoen på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jager Skrevet Juli 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2015 Utløserlager tipper jeg. Gå inn på ETK på GS så ser du. Ser ut som at det er forskjell på modeller før september 97 og etter, du må nesten finne ut produksjonsdatoen på bilen. Hvor kan jeg finne dette? Bilen ble importert fra tyskland i 99 så får bare frem førstegangsregistrert i Norge. takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 Du kan prøve å skrive regnummeret inn hos GS da skal du i grunn bare få opp deler som passer din bil i delekatalogen. Ellers kan jeg se om jeg finner den siden som henter ut info fra rammenummeret når jeg kommer hjem. Gitt at ingen kommer meg i forkjøpet. Det kan jo også hende at delene er mulig å bytee om hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jager Skrevet Juli 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2015 Du kan prøve å skrive regnummeret inn hos GS da skal du i grunn bare få opp deler som passer din bil i delekatalogen. Ellers kan jeg se om jeg finner den siden som henter ut info fra rammenummeret når jeg kommer hjem. Gitt at ingen kommer meg i forkjøpet. Det kan jo også hende at delene er mulig å bytee om hverandre. Når jeg skriver inn reg numeret får jeg opp deler dom skal passe min bil, men kan jeg stole 100% på dette? Har du link til denne siden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 26, 2015 Share Skrevet Juli 26, 2015 Fant den nå: http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juli 28, 2015 Share Skrevet Juli 28, 2015 (endret) Ville anbefalt når du først har girkassen fra motoren å bytte simmeringen til veiven. Er usikker på om det er Dual Mass Flywheel på din motor, da kan det være mulig du også må bytte denne. Kommer litt ann på hvor mye slark det er i svinghjulet. En liten heads up viss du har DMF så kan det være du trenger spesialvertøy for å spenne opp trykkplaten SAC (self adjusting clutch). Andre muligheter er å kjøpe ett konverter kitt slik at du har ett solid svinghjul (SMF) da slipper du spesialvertøyet, DMF svinghjul og SMF svinghjul har sine fordeler og bakdeler. Endret Juli 28, 2015 av warg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Du trenger ikke spesialverktøy for å spenne opp en ny trykkplate da de er låst i spenn med en skive som fjernes etter montering. Skal du bruke om igjen trykkplaten trenger du verktøy for å spenne opp selvjusteringa. Bytte simring til veiv og på kasse er smart å gjøre. Nye foringer til girveksler er også smart om du begynner å få slakk i girstanga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå