Gå til innhold

Dårlig oppdatering av BMW navigasjon ?

Kjell Z3
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nye nav. DVD'er til min 2004 mod. 645. Disse var oppdatert april 2015.

Likevel har de ikke fått med seg den undersjøiske tunnelen fra Karmøy (T-forbindelsen) som åpnet sept. 2013.

Når jeg legger rute til Stavanger vil den ha meg til å ta ferge fra Skudeneshavn, en ferge som sluttet å gå 6 sept. 2013.

Er disse kartene like dårlige ellers i landet også ? Hva er deres erfaring ?

Ja, jeg vet at TomTom er bedre, men jeg foretrekker den originale navigasjonen fordi jeg har headup display.

Endret av Kjell 645ci (tidl. Z3)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tunellen på mine kart, samt at Skudenes-ferjen er borte. Det som mangler av lokale veier er den "nye" veien mellom Nordheim og Raglamyr.

Dette er 2015-kart, men for CIC.

Er du helt sikker på de er for 2015? Til CIC har det ikke blitt sluppet DVD-baserte 2015-kart enda, så disse er fortsatt 2014, men mulig det er annerledes på CCC.

Såvidt meg bekjent er det TomTom som produserer kartene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tunellen på mine kart, samt at Skudenes-ferjen er borte. Det som mangler av lokale veier er den "nye" veien mellom Nordheim og Raglamyr.

Dette er 2015-kart, men for CIC.

Er du helt sikker på de er for 2015? Til CIC har det ikke blitt sluppet DVD-baserte 2015-kart enda, så disse er fortsatt 2014, men mulig det er annerledes på CCC.

Såvidt meg bekjent er det TomTom som produserer kartene.

Sikker og sikker... Det står i alle fall 2015 både på etui og DVD, Kjøpte de på nett fra England :

https://bmwnavigation.co.uk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det står 2015-1 på de til CCC. I likhet med E.H.D har jeg 2015-2, så det er mulig forskjellen ligger her. CIC fikk aldri 2015-1, da de ble trukket tilbake før de kom i salg av en eller annen grunn.

Her er uansett et dagsferskt bilde av omtalte tunell. :)

IMG_7704_zpsopmujccl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg kjøpe nye neste år, de koster jo ikke så mye, bare 25 pund. På Bavaria tror jeg det var kr.2800,- eller noe i den dur  :-D

Endret av Kjell 645ci (tidl. Z3)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de vet å ta betalt de. :)

CIC-kart koster faktisk ikke så mange kronene, selv hos Bavaria, men til gjengjeld trenger man en aktiveringskode som koster ca. den prisen. :roll:

Heldigvis finnes det alternative metoder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...