Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bmw E39 520i, 2l 150 hk

Helt ut av det blå begynte bilen å gå dårligere.

Starter fint, maler på tomgang og går normalt på lite pedaltrykk men når jeg gir full gass å skal ha litt fart brummer motoren som om turtallet stiger, men den flytter seg lite. Må gire ned i 2-1 gir for å komme meg opp bakker, men den lugger ikke og høres ut som jeg drar turtallet opp til 6k.

Har hatt to kyndige personer til å se kjapt på det men ingen hadde vært borti samme problem.

Tyypisk at det skal skje når man skal tilbake igjen på jobb etter ferien..

Noen tips?

Skrevet

typiske feil er veivsensor, kamsensor og til slutt lmm. begynn med en diagnose/ lese ut feilkoder.

Tok diagnose i dag og den viste 0 feil.. mekanikeren som tok disgnosa mente at det da måtte være bensinfilteret , luftfilter eller katalysator fordi de kommer ikk opp på diagnose. Prøvde en tur uten luftfilter, og det hjalp ikke.. :(

Skrevet

Hatt akk samme feilen på en E36, det var det tett cat som gjorde. Byttet den, og vips, så var alt bra!

Tok en gratis eksosjekk hos svendsen eksos i dag og de bekreftet at katalysatoren var gåen. De kunne ikke bekrefte at det bare var derfor men nå vet jeg nok svaret :) takk for alle svar

Skrevet (endret)

Ja, tenkte det samme selv. Bensinlevering bla Bensinfilter, tett dyse, bensinpumpe. Tett katalysator kan det også være, kan jø høre med autorisert BMW verksted som vil finne det ganske så lett ut med skikkelig diagnoseutstyr.

Edit: så du hadde funnet ut av problemet :P

Endret av warg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...