steffeo Skrevet Juli 28, 2015 Share Skrevet Juli 28, 2015 Jeg kan garantert leve med 170/177 bensin hester så lenge det er en sekser...Men det er definitivt flest av 520D. Siden BMW har hatt fokus på problemene er jeg ikke veldig bekymret; må bare lese litt mer om hva de gjør med import-bilene og om de har samme rettigheter som norske biler angående register-kjede problemet. Må få kommet meg ut og sett på noen biler også, se hva magefølelsen sier. Er mest bekymret over at jeg kjøper meg ett bunnløst hull som jeg må kaste penger inn i... Stille fra somme her, ikke meningen å kapre tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Juli 28, 2015 Share Skrevet Juli 28, 2015 E60/61 kom bare med én bensinfirer, 520i LCI ('07-'10). Sånn sett bør det ikke være spesielt vanskelig å finne et eller annet. Når det gjelder diesel er alle unntatt 520d rekke6. Min oppfatning er at det er mer å tenke på med diesel. Kan hende fordi det er så mange diesel E60/61 på markedet. Swirl flaps (blendes), EGR (termostat, tett innsug), partikkelfilter (får ikke regenerert, går tett), turbo (havari i ytterste konsekvens), dyser (dyre, vanskelige å bytte for hvermansen). Med det sagt er jeg meget fornøyd med min 525d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffeo Skrevet Juli 28, 2015 Share Skrevet Juli 28, 2015 Swirls har jeg lest skal være forsterket en gang. Jeg ser kun etter LCI(07) modeller og opp, så det går vel greit. På sitronen min har jeg også hatt problemer med dyser, noen pakninger som ryker. Diesel maskinene er jo gjerne noe mer kompliserte virker det som, men jeg håper og tror at ett velholdt eksemplar burde være relativt grei skuring. Men på finn akkurat nå finnes det så og si kun 520D, kanskje 10-15 av de større dieselene, og 5-6 bensin, i alle fall i min prisklasse som er 200-250k... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 28, 2015 Share Skrevet Juli 28, 2015 Om man ser på bensin motor, så er jo N53 en maskin mange er plaget med. Og den er ikke mye unna en diesel i konstruksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Somme Skrevet Juli 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2015 Følger med jeg:) Noen som kan si noe om annenhånds verdi på en 530d med og uten xdrive? personelig så er det ikke så nøye med ene veien eller andre. Men den normale ola norman ønsker vell gjærne en xdrive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Juli 28, 2015 Share Skrevet Juli 28, 2015 Forsterket eller ei, swirl flaps er like greit å blende først som sist. Når det gjelder andrehåndsverdien så spørs det jo litt på årsmodell. Nyere E60 er fremdeles kostbare, mens tidlige begynner å falle i pris og bli ungdomsbiler - og da er kanskje ikke xDrive spesielt interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Somme Skrevet Juli 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2015 Noen som kan si hva som er forskjellen mellom 218 og 231 hk varianten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Enkelt kan man si en naturlig oppgradering som følge av facelfit (LCI). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Somme Skrevet Juli 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2015 Såpass skjønte jeg, men det er ikke bare en software oppgradering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Si fra om jeg tar feil men: 231hk har piezo-injektorer og elektrisk styrt turbo 218hk har CR2-injektorer og vakuum-styrt turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Neida, det er nok ikke bare software. Hanzhe tror jeg har mye rett, uten at jeg kan skrive under på det. Men jeg si såpass at motorlyden er veldig lik på facelift og ikke facelift, når motorene er varme. Men på kald motor er det betydelig mer kakling fra før facelift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffeo Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Ser ut til at aksjonen fra BMW angående N47 motoren også gjelder importbiler. Det er jo betryggende. Det største problemet mitt, som jeg egentlig enda ikke har funnet svar på, og som jeg kanskje aldri vil få svar på før jeg faktisk kjøper en, er om budsjettet på 200-250k er nok til å få en brukbar E61, eller om det vil bli enda ett stort hull å kaste penger ned i slik som sitronen min er... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Neida, det tror ikke jeg. Om du finner en bil som feks har minst mulig kilometer eller sånn rundt 100kkm så har du enda ei god stund igjen før det skjer noe. Nå vil sikkert andre mene at man kan finne en bedre bil med høyere kilometer, bare den er vedlikeholdt, og det er forsåvidt rett, men kilometer betyr nå noe uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffeo Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Takk for det Merker at det er sommerferie, for ligger ikke veldig mye ute på finn. Satser på at det tar seg opp til etter sommeren. Ble jo litt gira på sekser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Jeg må nesten si som Fredrik90 sier! R6 føles mye bedre og er en bedre motor! Har kjørt min søster sin R4 og følelsen er helt annerledes. R4 er jo ikke en dårlig motor sånn HK og NM sett, men det er ikke det samme uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå