Gå til innhold

E61. Bakluke aktiverer lyktespylere

Arild G.
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2005 e61 som for et par dager siden har begynnt med noe utrolig irriterende.

Når jeg åpner bakluka eller kun bakvinduet så starter den å spyle frontlyktene med spylerveske.

Dette skjer uavhengig om bilen er i gang eller med og uten tenningen på.

Den starter å spyle med en gang en trykker inn knappen på baklua eller vinduet. Det skjer også om jeg åpner luka med knappen på nøkkelen.

Smått irriterende å fylle hele fronten med spylerveske hver gang en må åpne bilen bak :)

For et par år siden så har forrige eier byttet ut kablene til bakluka på venstre side.

Vindusviskeren bak har ikke fungert etter denne reparasjonen (selve viskermotoren er konstatert iorden)

For noen uker siden så har jeg programert diverse på bilen med NCS Expert. Bla. så har jeg satt automatisk lyktespyling til "ikke aktiv"

Vet ikke om noen av disse tingene har noe med saken å gjøre.

Er takknemmelig for alle tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har demontert alle deksler på bakluka nå, og tatt av teipen på kabelpølsene for å inspisere. Viser seg at ledningene er byttet på begge sider, og ser ingen antydninger til brudd eller kortslutning.

Det jeg ikke får til å stemme er visst det er ledningsbrudd, hvordan kan det føre til at spylerne på frontlyktene går igang?

Noen som vet om baklukeåpner og lyktespyler går via felles relemodul? og isåfall, hva heter denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...