ESER Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Jeg har kjøpt en 08 mod E91 med BMW radio proffesional og hifi speaker system. Syns lydkvaliteten er helt forferdelig. Trenger ikke mere lyd eller trøkk, men finere lyd. Sitter det en forsterker et sted det er mulig å bytte ut? Får jo heller ikke gjort noen innstillinger omtrent med spiller. Når man skrur opp bassen i spiller, sitter det da noe delefiltet ett sted som sender bassignalet ned til subbene under setet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Hvis du har 676 HiFi så har du ekstern forsterker. Den sitter i hjulbrønnen på venstre side bak. "Finere" lyd vil du vel helst få fra bedre høyttalere, og eventuelt en DSP (tidskorrigering og langt flere muligheter rundt equalizing). Jeg vil ikke anbefale å bytte høyttalere uten å samtidig bytte til en god forsterker. Den originale forsterkeren vil mest sannsynlig ikke klare å drive ettermarkedshøyttalere skikkelig. Jeg mener det er en smart greie å bytte forsterker først. Er man fortsatt ikke fornøyd så bytter man høyttalere. Neste steg etter det blir å bytte spiller eller inn med en ekstern DSP. Jeg er ingen ekspert på bilstereo så dette svaret er ingen fasit, men jeg har førstehåndserfaring med samme bil og høyttalerpakke som deg. Se linken i min signatur for bilder etc. rundt min oppgradering. Delefilteret til høyttalerne under setene er innebygget i den eksterne forsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet August 17, 2015 Share Skrevet August 17, 2015 Forsterker med DSP er en god løsning. Men det kreves også litt kunnskap om justering osv for å få det til å låte bra. http://nzc.no/products/match-pp52dsp-4x50w1x-160w-rms-2ohm Denne forsterkeren har 4 høynivå innganger så her kan du koble på utgangene fra originalforsterkeren. Da kobler du til dørene og dem under setet. Så router du signalet til aux signalutgangen på den. Der kan du da koble på en hvilken som helst forsteker og basskasse. Høyttalerene fremme kan byttes i dem her som er plugnplay. http://nzc.no/products/match-ms-83c-bmw1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tollefsen Skrevet August 17, 2015 Share Skrevet August 17, 2015 Nautiluz har montert dette oppsettet i min bil, og jeg kan ikke si noe annet enn at jeg ble VELDIG fornøyd! Nautiluz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå