Aneshen Skrevet August 13, 2015 Skrevet August 13, 2015 Noen her som kan bekrefte motstand i soleniod? Måler 25.5 ohm i min . Ecu aktiverer ikke , spenning og gods signal fra ecu i orden. står pal på -3 grader kamakselvinkel . ved manuel aktivering med 12 v , så får jeg 24 grader kamakselvinkel . altså vanos i orden., mvh
E.C. Skrevet August 13, 2015 Skrevet August 13, 2015 Kan sikkert måle i morgen. Du ser på live verdier at den aktiverer når du setter på 12v med motor i gang? For ellers har jeg lest at stemplet i solenoiden har vært oppgradert av bmw i produksjonsperioden da det gamle/originale kunne bli litt slitt og begynne å sette seg fast.
Aneshen Skrevet August 13, 2015 Forfatter Skrevet August 13, 2015 Ser på kam føler at jeg får 24 grader og motor stopper nesten. Det er ved Manuel aktivering. Live data sier vanos bakover hele tiden uansett gass turtall
E.C. Skrevet August 14, 2015 Skrevet August 14, 2015 Målte 29 ohm på min, varm motor. Vanos aktiveres litt avhengig av både turtall og en del andre faktorer. Om jeg ikke husker feil så er det både belastning og temperatur, kanskje noe med pedalposisjon, så det er ikke sikkert at du får utslag på at den aktiverer om du bare står på tomgang og tråkker litt på gassen.
Aneshen Skrevet August 15, 2015 Forfatter Skrevet August 15, 2015 Ja, ligger ikke feil på annet enn lambda, det er jo pga vanos ikke aktiverer. Gasspjeld pos. Virker også. Luftmasse ligger fra 950-1100 kg/h på tomgang og øker ved gass. Har kjørt langs veg med uavhengig gass og turtall uten at det skjer noe med vanos . Misstenker def ecu her
E.C. Skrevet August 15, 2015 Skrevet August 15, 2015 Luftmassen din er jo helt på tryne. Bare tenk deg mengdene selv. 1000 kg luft er 784100 L. Dette skal da være per time. Det gir deg nesten 218L per sekund. Rundt 15-17kg/h er mer riktig med din motor.
Aneshen Skrevet August 17, 2015 Forfatter Skrevet August 17, 2015 Ja, pratet litt med Fekzen på forumet, og mener det skal være ca 300 g/s på fullgass, dvs 1080 kg/h , det er jo det jeg har på tomgang. Pøver en annen LMM jeg... og kontrollerer signal kabel til ecu om den ligger til kortslutning til PLus. takk for innspill E.C !
Aneshen Skrevet August 28, 2015 Forfatter Skrevet August 28, 2015 Ny lmm, 15kg/h på tomgang, kamaksel vinkel -3 grader uansett turtall belastning. Hm, vanos døde, solenoid I orden . Blir gal
E.C. Skrevet August 28, 2015 Skrevet August 28, 2015 Har du prøvd å ta "clear adaptions" i INPA etter at du satt inn ny LMM?
E.C. Skrevet August 28, 2015 Skrevet August 28, 2015 Det blir ikke noe forskjell når du aktiverer Vanos manuelt lenger? Høres litt rart ut det.
Aneshen Skrevet August 28, 2015 Forfatter Skrevet August 28, 2015 Jo, manuelt da endrer den seg til 24 grader ca på tomgang 12v rett på solenoid.
E.C. Skrevet August 28, 2015 Skrevet August 28, 2015 Merkelige greier, har du mulighet til å prøve med en annen hjerne? Virker nesten som at den mangler noe data for å aktivere til rett tidspunkt.
Aneshen Skrevet August 28, 2015 Forfatter Skrevet August 28, 2015 Vanskelig å prøve en annen hjerne da jeg har e34 og fjærnet ews :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå