stashdesign Skrevet August 18, 2015 Share Skrevet August 18, 2015 Jeg får ikke tilgang til Adaptive Headlights modulen i INPA. Den viser bare "Busy" noen sekunder før jeg får en feilemelding. Hva skyldes dette? Jeg har byttet SMC II styreenheten som regulerer adaptive kjørelys, må denne kodes/registreres? Feilkoden forsvinner nemlig ikke selvom delen er byttet. Hvordan kan jeg enklest mulig gjøre dette? Jeg har INPA, NCSexpert + WinKFP og Tool32. Håper noen kan hjelpe! Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 18, 2015 Share Skrevet August 18, 2015 Må kodes via ncs Expert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stashdesign Skrevet August 18, 2015 Forfatter Share Skrevet August 18, 2015 Ved bytte av enhet også? Dette var naturligvis kodet før styreenheten røyk, men da må det altså gjøres på nytt? K Må kodes via ncs Expert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 18, 2015 Share Skrevet August 18, 2015 Ja og nei. Ved bytte av brukt enhet så er de ofte kodet fra den forrige bilen, men nye må kodes. Men det er lurt å gjøre ved brukte også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stashdesign Skrevet August 25, 2015 Forfatter Share Skrevet August 25, 2015 Da har jeg kode 2LSMC modulen ved å følge følgene fremgangsmåte: 1) Start NCSEXPERT2) Load Expert Mode3) Press F1 VIN/ZCS/FA4) Press F3 ZCS/FA f. ECU5) Select your CHASSIS (E89 in your exmpale)6) In this step you will see 3 options (CAS/NFRM/FRM) - Choose CAS and click OK7) Your VIN should be determined now Press F6 (BACK)9) Press F4 (Process ECU)10) Select LSMC and click OK11) Press F2 (Change Job)12) Select SG_CODIEREN13) Press F3 (Execute Job)Fortsatt sliter jeg feilmeldingen "Cornering lights failure". Når jeg utfører kodingen ser jeg at begge motoren på begge sider fungerer. Hva annet kan være problemet, er det noe jeg kan har gjort feil?Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Må ta diagnose da og se hva feilen er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stashdesign Skrevet August 25, 2015 Forfatter Share Skrevet August 25, 2015 Får følgende:9CBC: LM: Communication with SMC, left, disrupted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Det kan jo være defekt SMC kontroller på lykta som er gåen eller ledningene. Ikke helt ukjent med SMC kontroller på hver lykt. En enkel måte å feilsøke på er å kryssbytte mellom høyre/venstre siden for å se om feil flytter seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Hvis det er den feilen der så må SMC bare resettes. Dette gjøres VELDIG lett via ISTA: Litt usikker på hvordan man gjør det i INPA. Evt om man må inn med Tool32. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Hmm, så det kan være bare software feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stashdesign Skrevet August 25, 2015 Forfatter Share Skrevet August 25, 2015 Kan du gi en kort guide på hvordan dette gjøres i ISTA? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Les feilkoder, kalkuler testplan, arbeid gjennom den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stashdesign Skrevet August 25, 2015 Forfatter Share Skrevet August 25, 2015 Les feilkoder, kalkuler testplan, arbeid gjennom den. Leste feilkodene, kalkulerte testplan, men der stoppet det for min del.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Ja vel. Hva stoppet for deg? Du må klikke på feilen i testplanen med linja som omhandler lysa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stashdesign Skrevet August 26, 2015 Forfatter Share Skrevet August 26, 2015 Ja vel. Hva stoppet for deg? Du må klikke på feilen i testplanen med linja som omhandler lysa. Når jeg klikker på den linja får jeg kun "No fault code description for fault code 009CBE available". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå