Gå til innhold

Soting av baklykter.

Anbefalte innlegg

Mulig det kommer på feil gruppe.. men, en grei måte å sote baklykter på? Rikitg farge skal komme igjennom, men vil at de skal være så mørke som mulig :)

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Enten lamin-x film eller sånn sotespray fra biltema [emoji3]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i sånn film, å hvordan festes den?

Prøvde sprayen fra biltema igår, å den rant med engang! Ble ikke en ordentlig sprut engang, å det rant skikkelig..

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Tror de selger det på GS, men du finner det nok andre steder billigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sotet blinklys med biltema spray. Resultatet ble 100% strøkent. Så helt orginalt ut.

Før.

post-49693-0-99037600-1440374673_thumb.j

Etter.

post-49693-0-01740200-1440374683_thumb.j

Var også litt ivrig med sprayen å sprayet alt for mørkt på første forsøk.

Likevel ble overflaten meget strøken.

post-49693-0-00209300-1440374927_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sotspray funker fint, har brukt den fra mekonomen mange ganger, men den er pisse tynn så gjelder å legge på skikkelig tynt vær gang, å ikke minst la det tørke mellom lagene, for eller så kan det bli som din, veldig mørkt, jeg pleier som oftest og demontere lampa, da synes jeg det blir litt lettere å "lakkere" vertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray går som regel fint på eu kontroll ved moderat bruk, mens film er lett og oppdage.

å ikke minst det er også veldig kurrant å fjerne spray, man får jo kjøpt "anti sotespray" bare spraye litt pent på å en klut, å vips så er det borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprayet veldig tynnt. Men hadde på for mange lag. Ble mye mørkere når jeg fikk montert de. Brukte da anti sotspray og fjernet alt og starta på nytt. Holdt med bare 3-4 lag på mitt endelige resultat.

Sprayen er ganske tynntflytende. Så den renner lett. Viktig å være tålmodig og ikke legge på for mye. Leg heller på for lite pr lag og legg 2 lag ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...