ketil74 Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Hei folkens,dette emnet har vel vært diskutert mang ganger men morsomt å starte en ny tråd:) Har en 98mod 528ia hvor motor og gir boks er I topp stand,karosseriet er litt slitent. Har også en 99 mod.520ia hvor karosseriet er meget bra men motor lekker litt olje og gir boksen slurer veldig når den er kald. Tanken var å flytte 2.8'n med gir boks over I 2.0'n. Regner med det er flere her inne som har gjort denne operasjonen så jeg lurer på om det er noen spesielle utfordringer med dette. Er forholdsvis godt kjent med disse bilene så selve bytte av motorene er ikke noe problem,men tenker på elektronikken hovedsakelig. Kyndige svar mottas med stor takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Er 99 mod din enkel eller dobbel vanos? Kommer an på når på året den er produsert. 98 mod er enkel vanos, så hvis 99 mod også er det burde dette være plug and play. Hvis 99 mod er dobbel vanos får du merre jobb. Da er det mange forskjeller, og hele motor ledningsnettet må over, i tillegg til hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketil74 Skrevet August 25, 2015 Forfatter Share Skrevet August 25, 2015 Ok,tror det er enkel vanos på 528,og det er dobbel på 520 så da blir det litt ekstra jobb tydeligvis ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketil74 Skrevet August 25, 2015 Forfatter Share Skrevet August 25, 2015 Ok,tror det er enkel vanos på 528,og det er dobbel på 520 så da blir det litt ekstra jobb tydeligvis ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketil74 Skrevet August 25, 2015 Forfatter Share Skrevet August 25, 2015 Ok,tror det er enkel vanos på 528,og det er dobbel på 520 så da blir det litt ekstra jobb tydeligvis ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Da du har to helt forskjellige motorer her, er dette temmelig omfattende arbeid. Alt av ledningsnett som på en eller annen måte henger ihop med motor/girkasse/abs/asc/cc osv. må hentes med fra facelift bilen (96-98).Klart det kan virke fristende da du har begge deler framfor deg, men jammen om du ikke heller skal prøve å selge din m52b28 og heller kjøpe deg en m52tub28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketil74 Skrevet August 25, 2015 Forfatter Share Skrevet August 25, 2015 Godt råd Mysemannen,blir nok det som skjer:)blir også byttet automatkassen på 520'n og oljelekkasjen har jeg funnet ut av og får fikset den imorgen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå