Skulebollen Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Hei, jeg klarer ikke få opp feilkoder til airbagen på min e61, har varsellampe på belte og airbag. Når jeg går innpå inpa velger jeg: e60 - safety modules - Airbag ASCM, også får jeg opp feilkode: group file: D-SIM. IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT Hva kan dette vere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Hvis du velger ACSM så er det feil. Hvis det er 05 modell så skal vel du ha safety and information module eller noe sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 25, 2015 Forfatter Share Skrevet August 25, 2015 Når jeg trykker innpå den så får jeg opp versions do not match, så trykker jeg ok og da kommer jeg videre. Men da får jeg ikke opp noen feilkoder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Da er det ikke noen feil lagret der.. Husk at SIM er kun EN av airbag moduelen.. Hvis du trykker på functional jobs, error memory, read error memory, der får du opp alle moduler som har feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 25, 2015 Forfatter Share Skrevet August 25, 2015 Ja der får jeg opp en god del feil men hvordan går jeg videre etter det? Går jo ikke og trykke innpå noe der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Nei du må se hvilken modul som har lagret feil og så klikke deg inn på den fra hovedmenyen tidligere Det er bare en korttest oversikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 25, 2015 Forfatter Share Skrevet August 25, 2015 Føler ikke jeg forstår så mye av dette jeg Dette er alle feilene jeg fikk opp når jeg tok functional job test. Klarer du og se om der er noe av dette som har med airbag og gjøre? Og evt. hvordan jeg da går videre for og finne disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Ja. Szl og tebf og tefa kan ha lagret feil ang airbag. Da går du til body og ser på door electronics eller Steering coloumn Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 26, 2015 Forfatter Share Skrevet August 26, 2015 (endret) Steering coloumn fant jeg denne feilkoden: Også gikk jeg på Basic body module og fikk disse feilene: Endret August 26, 2015 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Den første der trigger airbag lampa di..... har du bytta szl eller koblet den fra eller noe? Her må du bruke tool32 og laste opp szl.prg. Så må du finne jobben som hter systemzeit_starten og skrive argument 1, så utføre jobb. da synker du systemtiden (airbag relatert) med SGM\SIM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 26, 2015 Forfatter Share Skrevet August 26, 2015 (endret) Hva er szl ? Har ikke byttet eller koblet fra noe jeg. Kjøpte bilen slik, tviler sterkt på at forrige eiger har rotet med dette også. Får ikke til og åpne Ediabas Tool 32. usikker på om jeg har installert det rett Når jeg tok feilkodesøk hos ett lokalt volvoverksted fikk jeg vertfall opp feilminne 9913 Setebelastningsfølermatte passasjerside, åpen krets. ( Denne fikser jeg med ebay motstand til setefølermatte? ) Endret August 26, 2015 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Ja men feil du har med systemtid vil trigge airbag lampa di... kan være han har byttet szl.. hvis du går under functional jobs og trykker på user information field og poster det her så kan jeg seom den er byttet. SZL er styreenhet som sitter på rattstammen den med blinklyshendel på osv. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 26, 2015 Forfatter Share Skrevet August 26, 2015 Da skal jeg få gjort det straks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 26, 2015 Forfatter Share Skrevet August 26, 2015 Her er det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Ikke feil vin i den i hvertfall, men du må inn med tool32,, hvis du har nett og teamviewer så kan jeg gjøre det for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå