Gå til innhold

Får ikke opp airbagfeil e61 Inpa

Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg klarer ikke få opp feilkoder til airbagen på min e61, har varsellampe på belte og airbag. Når jeg går innpå inpa velger jeg: e60 - safety modules - Airbag ASCM, også får jeg opp feilkode: group file: D-SIM. IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

Hva kan dette vere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke jeg forstår så mye av dette jeg :( Dette er alle feilene jeg fikk opp når jeg tok functional job test.

Klarer du og se om der er noe av dette som har med airbag og gjøre? Og evt. hvordan jeg da går videre for og finne disse?

post-64812-0-47864500-1440537849_thumb.p

post-64812-0-04297300-1440537854_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første der trigger airbag lampa di..... har du bytta szl eller koblet den fra eller noe?

Her må du bruke tool32 og laste opp szl.prg.

Så må du finne jobben som hter systemzeit_starten og skrive argument 1, så utføre jobb. da synker du systemtiden (airbag relatert) med SGM\SIM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er szl :P ? Har ikke byttet eller koblet fra noe jeg. Kjøpte bilen slik, tviler sterkt på at forrige eiger har rotet med dette også. Får ikke til og åpne Ediabas Tool 32. usikker på om jeg har installert det rett

Når jeg tok feilkodesøk hos ett lokalt volvoverksted fikk jeg vertfall opp feilminne 9913 Setebelastningsfølermatte passasjerside, åpen krets. ( Denne fikser jeg med ebay motstand til setefølermatte? )

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men feil du har med systemtid vil trigge airbag lampa di... kan være han har byttet szl.. hvis du går under functional jobs og trykker på user information field og poster det her så kan jeg seom den er byttet.

SZL er styreenhet som sitter på rattstammen den med blinklyshendel på osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...