HSletten Skrevet August 26, 2015 Skrevet August 26, 2015 Har en 318i som det kommer en del raslelyder fra motor. Det er ikke hele tiden, men mest tydelig ved lett belastning. F.eks. når man følger trafikken på motorvei, så høres det godt, men den forsvinner hvis jeg belaster motor/akselererer og når jeg slipper gass/ruller. Hva kan dette være? Det rasler også en del ved oppstart.
Espen Aass Skrevet August 26, 2015 Skrevet August 26, 2015 (endret) Høres ut som skjørtebank eller rådebank slik du beskriver det. Men vanskelig og si uten og å ha hørt det. Kan være litt av hvert. Endret August 26, 2015 av Espen A.
Sammyen Skrevet August 26, 2015 Skrevet August 26, 2015 Post ein video [emoji4] Sent from USS Enterprise
HSletten Skrevet August 27, 2015 Forfatter Skrevet August 27, 2015 Blir dessverre vanskelig med video, da telefon ikke er så samarbeidsvillig for tiden.. Tror ikke det er rådebank. Etter hva jeg har hørt tidligere, så virker det som at rådebank lager en mørkere lyd enn denne raslingen nå. Sa at det ga seg når man ga mer gass, men det ser ut som det ikke gjør det, kun blir mindre lyd. Har kjørt et par måneder nå med dette, og er egentlig bare en billig pendlebil, så ikke veldig interessert I å bruke mer penger enn nødvendig.. :/
E.C. Skrevet August 27, 2015 Skrevet August 27, 2015 Finnes mye rart som lager ulyder, enkelte har hatt tennplugger som ikke var strammet skikkelig og laget lyd. Du kan jo gå over alle slike ting først, da det er kun din innsats det står på. Bimmernew reagerte på dette 1
HSletten Skrevet August 27, 2015 Forfatter Skrevet August 27, 2015 Er det M43 motoren i disse heter? Finnes det andre motorer som passer bolt-on i bilen?
Julianv Skrevet August 27, 2015 Skrevet August 27, 2015 Det er ikke kjedet som er slakt da? Første jeg tenkte i alle fall. Få verksted til å måle slakk/kontrollere strammer. Evt vis dette er en gammel versjon uten kjede så kan jeg tenke meg at strammeren kan lage denne lyden.
HSletten Skrevet August 28, 2015 Forfatter Skrevet August 28, 2015 Kjede høres jo fornuftig ut. Tenker jeg rett; det lager mer lyd når jeg gir lite gass, og mindre lyd når jeg gasser, da kjedet strammer seg? Hva koster det å bytte kjede? Har en dyktig kamerat som sikkert kan gjøre jobben.
Julianv Skrevet August 28, 2015 Skrevet August 28, 2015 Kontroller strammer først, kan være så enkelt som en dårlig strammer
HSletten Skrevet August 28, 2015 Forfatter Skrevet August 28, 2015 Må man ha noe spesialverktøy for å sjekke strammeren, og er det kjapt å sjekke? Kan det være løfterene som lager lyden?
Julianv Skrevet August 28, 2015 Skrevet August 28, 2015 Usikker, men sikkert kjapt gjort for et BMW verksted å konstatere feilen iallefall.
HSletten Skrevet August 28, 2015 Forfatter Skrevet August 28, 2015 Litt flaut dette, men var ute å sjekket litt og fant ut at det var veldig lite olje på motor.. Har akkurat kjøpt bilen, og eier hadde byttet olje for litt siden, så regnet med at det var nok olje der.. Fylte på ca. 2 liter med olje og startet opp motor, og det var betydelig mindre ulyd. Har ikke fått testkjørt den enda siden jeg er på jobb, men blir spennende å se/høre på vei hjem fra jobb I dag. (litt flau...) ;) Men det er jo fortsatt litt lyd, noe som er vanlig på disse motorene, så får ta å sjekke opp litt ang. slakt kjede etc.
Julianv Skrevet August 28, 2015 Skrevet August 28, 2015 Hehe, tenkte faktisk tanken men regnet med det var sjekket uansett godt å høre at det var så enkelt. Men så lurer jeg på: Hvor har oljen tatt veien?
HSletten Skrevet August 28, 2015 Forfatter Skrevet August 28, 2015 Er vel ganske vanlig at disse bruker litt olje? Var en 2 feil på sist EU-kontorll (mai), da det var en del oljesøl på bunndel og girkasse. Spylte da vekk det meste og fikk den godkjent, men tydelig at det er en liten lekkasje et sted.. Får sjekke opp litt ang. det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå