Nob Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 (endret) Hei! Byttet olje på bilen idag og sjekket luft filteret. Det så veldig innstøvet ut og jeg har tenkt til å bytte det. Spørsmål: Er det noe vits i å sette på åpen luft filter? (316i 2004 mod) Nå tenker jeg på redusert bensin forbruk og kansje bitte litt sprekere motor/bedre gassrespons? Så er det også slik at jeg kjøpte bilen nylig, av en som har hatt den i ca 45tusen km. Dagens stand er 201tusen. Han har aldri byttet tenplugger i hans eie. Bør jeg bytte de eller hvordan er det med intervall på det? Oppdaget også en små eksos lekasje fra en pakning rett under bilen, skruene 2 av skruene har nesten rusten vekk.. Trenger jeg ny pakning når lekasjen først har dukket opp eller holder det med å sette på nye skruer og stramme til skikkelig? Har også en lekasje ved overgangen til lyddemperen, den skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal få fikset da det blåser fra et lite hull som skapes som følge av ett av de 2 mellomrommene som er på rørert ende (det røret hvor demperen går i) Påvirker disse lekasjene evnt effekt eller drivstoff forbruk?? Og når jeg først er i slaget med å stille spørsmål... det dummeste spørsmålet av alle.. har noen prøvd å farge taktrekket svart på noe måte? skokrem, stoff spray eller noe lignende? Hoper at noen gidder å svare Endret August 26, 2015 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Farge taktrekk høres bortkastet ut, finn heller en i riktig farge og bytt. Skokrem høres helt ute på tur. Kjøp deg en ny pakning for eksosen, koster lite uansett. Bytt plugger, det er lite jobb og koster lite. Alltid greit å gjøre når du ikke vet når det er sist byttet. Åpent luftfilter er som regel søppel og bortkasta penger. Bytt heller vanlig filter oftere. Noe bedre drivstofforbruk får du ikke med åpent luftfilter. Jeg har skrevet en lengre post om det før en gang, kan kanskje finne igjen etterpå om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nob Skrevet August 26, 2015 Forfatter Share Skrevet August 26, 2015 Gjerne! Hva med den andre eksos lekasjen? Noen tips? Påvirker eksos lekasjer generelt ytelsen eller forbruket på noen måter?Også hvordan er intervallet på tennpluggene? Bare så jeg vet når jeg skal bytte dem neste gang (etter at jeg setter på nye) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Det andre må du enten sveise eller bytte ut potta høres ut som. Kan påvirke ytelsen og forbruket litt, men små lekkasjer utgjør neppe særlig mye. Spørs også hvor lekkasjen er. Tennplugger holder fint 80-100k km om resten av motoren fungerer som den skal. Skal prøve å finne fram gamleposten min om luftfiltre når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nob Skrevet August 26, 2015 Forfatter Share Skrevet August 26, 2015 Tror kansje det var litt dårlig forklart det med eksosen..Det er altså ingenting galt med potta. Det røret, som potterøret skal i, har 2 sånne streker (hvis jeg kan kalle det) på hver side av røret. "Strekene" er bare mellomrom imellom metallet. Så kommer klemmen på. Problemet er at det blåser luft fra enden av de "strekene"... føler jeg at jeg mangler ord for å beskrive det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Her er tråden der det diskuteres litt om åpent luftfilter hvor jeg skrev et litt lengre svar. Det angående eksosen greier jeg ikke helt å se for meg i farta, kanskje du får knipset et bilde etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Potta høyres berre ut som har sklidd littegrann frå kvarandre i skøyten. Løsne eventuelle klemmer/fester, få potta ihop igjen, sett sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå