Kuleberg Skrevet August 27, 2015 Skrevet August 27, 2015 (endret) Skal kjøre en stor service på X3'n , og lurer på om noen har tips og råd som jeg ikke har fått med meg? Her er lista på hva som skal byttes: Motorolje Girkasseolje Kardangolje Fordelingskasseoje Servoolje Oljefilter Luftfilter Kupèfilter Dieselfilter Multireim AC-reim Bremsevæske Kjølevæske Glødeplugger Veivhusventilasjon Har jeg glemt noe da? Er en m47n maskin, 2007 med manuell Endret August 27, 2015 av Kuleberg
ekbraute Skrevet August 27, 2015 Skrevet August 27, 2015 Mulig der er to reimer: multireim og ac-reim? Var vertfall det på M47d20 98-modell. Kan ver greit å bytte begge når ein først er i gang.
Kuleberg Skrevet August 27, 2015 Forfatter Skrevet August 27, 2015 Sant det ja, hadde glemt å ta den med. Slenger den med bestillinga. Bilen har gått 120k så er fint å starte eierskapet med en god oppgradering
ekbraute Skrevet August 27, 2015 Skrevet August 27, 2015 Absolutt, då veit ein at alle væsker er tipp topp vertfall.
E.C. Skrevet August 27, 2015 Skrevet August 27, 2015 Greit å bytte både reimer og strammere/løpehjul i så fall, ikke uvanlig at strammeren blir slapp og lager ulyd. Ellers har du ikke tatt med drivstoffilter. Kjølevæske er også en ting, gjerne kombinert med termostat og muligens vannpumpe.
Kuleberg Skrevet August 27, 2015 Forfatter Skrevet August 27, 2015 kjølevæke har jeg med, men glemte å føre det opp. Samme med dieselfilteret. oppdaterer førsteposten. Løpehjul og strammer tekte jeg å vente litt med og kjenne på dem siden di kostet litt. Strammeren har jeg lest at ikke pleier å være et problem på m47n, uten at jeg har erfaring med den.
Kuleberg Skrevet August 29, 2015 Forfatter Skrevet August 29, 2015 Ja mente begge diffene da jeg skreiv kardangolje. Har byttet alt utenom wire til håndbrekk også, samt framdempere, så den glei gjennom etterkontroll i går. Så etter servicen blir den levert til en bekjent som tar ei god runde med lakkbehandling. Men smartingen før meg har jo kjøpt nye dekk bare bak, som ikke er X-merket, så mulig jeg må bytte alle 4 nå da di forran er slitt. 4x4 blinker i svinger med litt fart
Kuleberg Skrevet August 29, 2015 Forfatter Skrevet August 29, 2015 (endret) som du ser så er bremsevæske også på lista. Bestilte med nytt lokk til servoolja, denne har svettet en del rundt lokket, kostet faktisk under 100kr på koed.no. Kunne helt sikkert funnet billigere olje til gir, diff og fordelingskasse, men føles veldig godt å kjøpe 100% riktig. Tok med strammehjulene til multireima også, irriterende når disse lager lyd, og når man først tar en skikkelig service så er det på sin plass Endret August 29, 2015 av Kuleberg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå