Martin Steffensen Midtun Skrevet September 1, 2015 Share Skrevet September 1, 2015 (endret) Da har marerittet skjedd, kjøpte en e46 2003/04 modell 320d(150hk). Fikk nå konstantert at det er spjeld som har løsnet og gått inn i motor.Da jeg ikke har råd til ny bil med samme kvaliteter vurderer jeg motor bytte. Det jeg lurer på da til dere som kan dette. Hvilke motorer passer i en e46 320d? Bør jeg få samme motor, eller går det evt å få større motor? Eller skal alt innenfor m47-m57 gå uten store forandringer? Endret September 1, 2015 av Comadore Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 1, 2015 Share Skrevet September 1, 2015 Har du plukket av innsuget og konstantert at den har innhalert spjeldet? Eller, hva er gjort/symptomer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Steffensen Midtun Skrevet September 1, 2015 Forfatter Share Skrevet September 1, 2015 Har du plukket av innsuget og konstantert at den har innhalert spjeldet? Eller, hva er gjort/symptomer? Har hatt bilen på 2 forskjellige verksteder og de har gjort følgende(kopierer fra svar): Symptomer:Mangler trekkraft, accelererer i rykk, samt mye "Banking". Svar fra analyse fra ene verkstedet: "Har og lest ut korreksjonen på dysene og den er alt for høy. Korreksjonen skal være max-minus 5 mg. No er det en stund siden vi så på dette, men korreksjonen var all for høy." Og et annet verksted har åpnet opp og konstantert at den har innhalert spjeldet. Mente det var snakk om noe ang dyse/sylinder nr 2. Så selvfølgelig går det ann å åpne mer opp for å se skaden, men tviler vel på at det ser pent ut. Så blir nok motor bytte(såfrem jeg får total kostnader under 30 000kr). Jeg ser det ligger få motorer ute på finn/nbf, i så fall snakker vi om enten større dieselmotorer og som gjerne har gått 200-250k++++ (motor og bil her er gått 110 000km siden 2003). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 1, 2015 Share Skrevet September 1, 2015 Har et verksted hatt av innsuget og sjekket så har de sikkert rett. Koed har mye brukt på lur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet September 1, 2015 Share Skrevet September 1, 2015 Er visst ikke uvanlig at disse motorene raser sammen grunnet at speld/spjelddeler slafses rett nedi der.. Finnes nok av motorer i Norge, facelift-dieseln ligger høyt i pris på bildelsbasen.se i nabolandet. Ca 15.000,- på NBF i Norge, kun 99.000km på den motoren øverst på lista. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Steffensen Midtun Skrevet September 1, 2015 Forfatter Share Skrevet September 1, 2015 Er visst ikke uvanlig at disse motorene raser sammen grunnet at speld/spjelddeler slafses rett nedi der.. Finnes nok av motorer i Norge, facelift-dieseln ligger høyt i pris på bildelsbasen.se i nabolandet. Ca 15.000,- på NBF i Norge, kun 99.000km på den motoren øverst på lista. Stemmer det. Men dette er en motor med 116hk, tviler på den drar like godt som 150hkeren Ikke så veeeldig villig til å gå ned i ytelse ihvertfall. Er en forholdsvis tung bil fra før. Har sett på finn, disse ligger som sagt på 200-250 000 km+, da vil bilens verdi falle betraktelig og mye av vitsen med å bytte motor er vekke. Hvilke andre databaser enn finn/autodb/nbf finner man brukte motorer? Noen tips? Til dere som er kjent med å bytte motor. Hva kan man forvente i pris verksted vs privat/bilkyndige? høres 10-12 fornuftig ut ved privat bytting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedlex Skrevet September 15, 2015 Share Skrevet September 15, 2015 Hei. Har du fått tak i motor? Jeg har en m47tud20 150hk 2002. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Steffensen Midtun Skrevet September 16, 2015 Forfatter Share Skrevet September 16, 2015 Hei. Har du fått tak i motor? Jeg har en m47tud20 150hk 2002. Hei. Nei, har desverre ikke fått tak i motor. Svært lite på markedet! Send meg gjerne en PM, på Km stand, pris, eventuelt andre bemerkninger, og hvorfor du kun selger motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 m-power Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Hei, selger du den havarerte motoren? Trenger kun veiv da hvis du vil beholde deler av den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedlex Skrevet September 25, 2015 Share Skrevet September 25, 2015 Hei. Nei, har desverre ikke fått tak i motor. Svært lite på markedet! Send meg gjerne en PM, på Km stand, pris, eventuelt andre bemerkninger, og hvorfor du kun selger motor. Har motoren etter at jeg byttet uten grunn egentlig, trodde det var feil med dieselpumpen og turbo, men det var selve hjernen (ecu) som var feil. Motoren er god, dyse trykket er målt til normal verdi, turbo er bare gått 20000km. Er fjernet swirl flaps. ønsker bud. Vet du av veiv til m47 136hk så kan jeg trekke godt av på prisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå