morten325i Skrevet September 1, 2015 Share Skrevet September 1, 2015 Har en 520 som er ombygget til 540.. Ca 190km. M5 skinn stoler. Strøken. Skinn dørtrekk. M5 fangera. Org. Med leppe på frontfanger. M5 difuser Diverse nye stag og foringe er nytt. Diverse lakkskader på bilen. Takluka å bak vindu funker ikke. Facelift lykter. Bilen har godkjent søknad til 540. Trenger visning. Har ikke tid til å gjøre det. Må bort.. 40/45k Står i Vesterålen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten325i Skrevet September 1, 2015 Forfatter Share Skrevet September 1, 2015 Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torsjan92 Skrevet September 2, 2015 Share Skrevet September 2, 2015 (endret) hvorfor visning? Endret September 2, 2015 av torsjan92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten325i Skrevet September 4, 2015 Forfatter Share Skrevet September 4, 2015 Slik den blir godkjent som 540.. Ombygga ifra 520 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 Har en 520 som er ombygget til 540.. Ca 190km. M5 skinn stoler. Strøken. Skinn dørtrekk. M5 fangera. Org. Med leppe på frontfanger. M5 difuser Diverse nye stag og foringe er nytt. Diverse lakkskader på bilen. Takluka å bak vindu funker ikke. Facelift lykter. Bilen har godkjent søknad til 540. Trenger visning. Har ikke tid til å gjøre det. Må bort.. 40/45k Står i Vesterålen.. Det er en billig pris du selger for. Men du hadde fått mye mer for bilen hvis du godkjenner den først. Kan jeg spørre om du i svaret fra Biltilsynet har anmerkninger om at bilens totalvekt ikke kan endres, at maksimal akselvekt ikke kan overskrides og at antall sitteplasser ikke kan forandres? Jeg vet det er forskjellig praksis rundt om i landet. Noen får godkjent 520 ombygget til 540, andre ikke. Jeg har sendt en lignende søknad selv, men det er klare begrensninger med vektene på min 520ia sedan. Motor og gir er allerede montert, men tror at jeg har for lite nyttelast til rådighet. 460 kg. Kravet er normalt 300 kg(nyttelast til 4 personer på 75 kg). Ofte veier bilen mer enn det som står i vognkortet og da har man mindre vekt å gå på enn man tror. Ikke meningen å lage problemer for deg, men interessant å vite om du har en lettere vei for å få godkjent bilen enn meg. Hilsen Eirik. HenrikSolberg og Nytern reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten325i Skrevet Oktober 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2015 Det er sant så du sier.. Sto noe om vekt.. Men tror ikje det var så mye.. Så skal ikke vere noe problem igrunn.. Men må ha den bort så går for 35 vist noen henter denne nå.. Uten rondel felgene .. Står noen andre 18" felger på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten325i Skrevet Oktober 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2015 Noen bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Oktober 10, 2015 Share Skrevet Oktober 10, 2015 Det er sant så du sier.. Sto noe om vekt.. Men tror ikje det var så mye.. Så skal ikke vere noe problem igrunn.. Men må ha den bort så går for 35 vist noen henter denne nå.. Uten rondel felgene .. Står noen andre 18" felger på.. Hei. Jeg snakket met en kar i Bergen som har fått sin bil godkjent fra 520IA til 540i med 6 trinns man.kasse. Han måtte ta ut mye dempematter og forskjellig for å få bilen lavt nok ned i vekt. Jeg skal selge min bil etterpå og vil ikke at den nye eieren skal få problemer i en eventuell kontroll, selv om sjansen er minimal.Så jeg skrinlegger mitt 540 sedan prosjekt. Surt når forstilling og motor allerede er montert. Kjøper en stasjonsvogn heller som har en del mer vekter å gå på for å bli ombygd til 540i. I ditt tilfelle taper du veldig mye penger med å selge bilen som den står nå. Bilen ser jo veldig fin ut. Men ta jobben selv med å få godkjent bilen siden du allerede har prosessen i gang. Blir bilen godkjent ombygd får du ca 100.000 kr for bilen. Folk er skeptiske hvis du ikke vil gjøre den jobben selv. Det holder ikke med å si at du ikke har tid. Eventuelt 50-60.000 kr betalt for godkjenningen tar alle med normale inntekter seg tid til. Det er frustrerende med vektene. Spesielt når vi vet at karosseriet er helt identisk på 520 og 540. Og alle delene som brukes ved ombyggingen er originale fra 540. Tenk at de får godkjent E30 med motorer på over 300 hk i et skrøpelig karosseri. Og bremsene ofte er mindre enn på en E36 320. Da er det noe som ikke er riktig. Eirik Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isaksen77 Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Solgt???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten325i Skrevet Januar 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2016 Solgt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå