Gå til innhold

BMW 540 ombygga bil


morten325i
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 520 som er ombygget til 540..

Ca 190km.

M5 skinn stoler. Strøken. Skinn dørtrekk.

M5 fangera. Org. Med leppe på frontfanger. M5 difuser

Diverse nye stag og foringe er nytt.

Diverse lakkskader på bilen.

Takluka å bak vindu funker ikke.

Facelift lykter.

Bilen har godkjent søknad til 540. Trenger visning. Har ikke tid til å gjøre det. Må bort..

40/45k

Står i Vesterålen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 520 som er ombygget til 540..

Ca 190km.

M5 skinn stoler. Strøken. Skinn dørtrekk.

M5 fangera. Org. Med leppe på frontfanger. M5 difuser

Diverse nye stag og foringe er nytt.

Diverse lakkskader på bilen.

Takluka å bak vindu funker ikke.

Facelift lykter.

Bilen har godkjent søknad til 540. Trenger visning. Har ikke tid til å gjøre det. Må bort..

40/45k

Står i Vesterålen..

Det er en billig pris du selger for. Men du hadde fått mye mer for bilen hvis du godkjenner den først.

 

Kan jeg spørre om du i svaret fra Biltilsynet  har anmerkninger om at bilens totalvekt ikke kan endres, at maksimal akselvekt ikke kan overskrides og at antall sitteplasser ikke kan forandres? Jeg vet det er forskjellig praksis rundt om i landet. Noen får godkjent 520 ombygget til 540, andre ikke. Jeg har sendt en lignende søknad selv, men det er klare begrensninger med vektene på min 520ia sedan. Motor og gir er allerede montert, men tror at jeg har for lite nyttelast til rådighet. 460 kg. Kravet er normalt 300 kg(nyttelast til 4 personer på 75 kg). Ofte veier bilen mer enn det som står i vognkortet og da har man mindre vekt å gå på enn man tror.

 

Ikke meningen å lage problemer for deg, men interessant å vite om du har en lettere vei for å få godkjent bilen enn meg.

 

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er sant så du sier.. Sto noe om vekt.. Men tror ikje det var så mye.. Så skal ikke vere noe problem igrunn.. Men må ha den bort så går for 35 vist noen henter denne nå.. Uten rondel felgene .. Står noen andre 18" felger på..

Hei.

 

Jeg snakket met en kar i Bergen som har fått sin bil godkjent fra 520IA til 540i med 6 trinns man.kasse. Han måtte ta ut mye dempematter og forskjellig for å få bilen lavt nok ned i vekt. Jeg skal selge min bil etterpå og vil ikke at den nye eieren skal få problemer i en eventuell kontroll, selv om sjansen er minimal.Så jeg skrinlegger mitt 540 sedan prosjekt. Surt når forstilling og motor allerede er montert. Kjøper en stasjonsvogn heller som har en del mer vekter å gå på for å bli ombygd til 540i.

 

I ditt tilfelle taper du veldig mye penger med å selge bilen som den står nå. Bilen ser jo veldig fin ut. Men ta jobben selv med å få godkjent bilen siden du allerede har prosessen i gang. Blir bilen godkjent ombygd får du ca 100.000 kr for bilen. Folk er skeptiske hvis du ikke vil gjøre den jobben selv. Det holder ikke med å si at du ikke har tid. Eventuelt 50-60.000 kr betalt for godkjenningen tar alle med normale inntekter seg tid til.

 

Det er frustrerende med vektene. Spesielt når vi vet at karosseriet er helt identisk på 520 og 540. Og alle delene som brukes ved ombyggingen er originale fra 540. Tenk at de får godkjent E30 med motorer på over 300 hk i et skrøpelig karosseri. Og bremsene ofte er mindre enn på en E36 320. Da er det noe som ikke er riktig.

 

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...