Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hadde et problem som nå er løst, men skriver om det likevel.

Var ute og kjørte med min 645ci da jeg fikk alarm på "very low oil pressure".

Jeg svingte umiddelbart inn på en bensinstasjon jeg var i ferd med å passere og stoppet bilen.

Da kan man si at jeg så mørkt på livet.......

Kontaktet Viking neste morgen som kjørte bilen til Bavaria med redningsbil, dette ble dekket av kaskoforsikringen heldigvis.

Da jeg forklarte problemet på Bavaria fikk jeg beskjed om at "dette høres IKKE bra ut"...  men de skulle se på bilen i løpet av dagen.

Jeg dro hjem igjen og var skikkelig nervøs hele dagen, ventet på telefon fra de og tiden gikk skikkelig sakte

Han ringte meg kl. 16:00 og åpnet med å si: "Du er vel skikkelig spent nå ?" Han hørte nok at jeg var skikkelig nervøs, ikke så rart da bytte av oljepumpe ville medføre å ta ut motoren......

Men problemet var heldigvis bare at oljetrykksbryteren var ødelagt, så motoren hadde oljetrykk hele tiden, falsk alarm altså.

Kan ikke huske sist jeg var så letta, hadde jo gått med en klump i magen hele dagen..

Gratis ble det jo ikke, 4500 kr, selv om delen bare kostet 98 kr. Det kostet 2300,- for selve byttet av oljetrykksbrytere, resten var lesing av feilkoder, og test av oljetrykk... Men denne gangen betalte jeg med stor glede, og i dag er jeg KJEMPEGLAD :grin:

(ny motor ink. innsug koster 180.000,- så glad jeg ikke har maskinskade ;-) )

Endret av Kjell 645ci (tidl. Z3)
  • 1 month later...
Skrevet

Fikk akkurat samme beskjeden på min bil(E60 545i) for noen uker siden. Alt var som det skulle, men plutselig sier bil STOPP ¨low oil pressure¨. Stoppet bilen ventet i noen minutter og startet igjen og da var ikke feilmeldingen til stedet lenger og alt virket som det skulle. Kjørte en diagnose og bilen sa alt var bra.
Jekket opp bilen noen dager etterpå og da så jeg at det var en liten oljelekkasje ut fra sensoren, var snakk om dråper.
Kjøpte ny del og byttet selv :)

Lest på nettet i senere tid at dette er en kjent svakhet på V8erne, at den kan ryke.

Skummel beskjed å få, men bra det bare var ¨falsk¨ alarm :D

Skrevet

Faktisk fått dette på min e39 528i selv, for et par år siden.

Kun oljetrykksbryteren som var gått hos meg også, heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...