Pergu Skrevet September 2, 2015 Skrevet September 2, 2015 Hei. Er det noen som har peiling på hvordan jeg får til ryggelys etter at jeg har bygd om til manuell? Bilen er i utgangspunktet en 2000 mod E46 med tiptronic. Har prøvd å koble til automatgir spak og satt den i R men det lyser ikke bak.?
Pergu Skrevet September 2, 2015 Forfatter Skrevet September 2, 2015 Har i tillegg feil på antispinn og tannhjulslampe lyser. CruseControl virker ikke. Disse feilene må sikkert programmeres, men ryggelys må vel kobles om?
Pergu Skrevet September 3, 2015 Forfatter Skrevet September 3, 2015 Bilde til venstre går til automatgir spak, er det noen av ledningene på den som går til ryggelys? Da burde ryggelys fungert når spaken står i R Bilde til høyre viser kobling nr3 som er igjen etter ombygging (går inn i det orginale ledningsnettet) Bilen fungerer uten boksen som styrer automatkassa. Er det noen som har koblingskjema på kobling nr3 og ledninger til girspak?
SweetBMW Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 Ryggelys på manuell styres av bryter på girkassa.d u må legge opp ledningene til denne fra girkassa opp til motorstyreboksen, hvis du ikke har brukt manuelt ledningsnett på motoren (separat fra billedningsnettet). ABS må kodes til manuell.
Pergu Skrevet September 3, 2015 Forfatter Skrevet September 3, 2015 Ryggelys på manuell styres av bryter på girkassa.d u må legge opp ledningene til denne fra girkassa opp til motorstyreboksen, hvis du ikke har brukt manuelt ledningsnett på motoren (separat fra billedningsnettet). ABS må kodes til manuell. Jeg har brukt ledningsnett fra manuell gir siden jeg bytta motor også, så ledningen fra ryggelys bryter på girkassa går inn på motorstyringsboksen og er tilkoblet i begge ender. Holder det da bare å programmere dette riktig?
SweetBMW Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 Den er koblet via et rele om jeg ikke husker feik på automat, på manuell går den direkte. Så du må koble om der uansett. ABS må kodes. Samme emd resten av bilen som evt er fra automat.
Julianv Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 Jeg gjorde denne jobben på en E46 330ci og der bare dro jeg to kabler opp til motorstyring. Vis du googler kjapt så finner du guide på dette og det står hvor man skal koble seg inn. Måtte koble meg på et rele mener jeg, utrolig enkelt. Ang abs osv vet jeg ikke, for hos meg funket det bare direkte. Jeg skiftet ikke ledningsnett så jeg bare loddet sammen ledning som sier den står i fri sånn at bilen startet. ABS/ASC og cruise control funket utmerket. Måtte koble clutchbryter rett (måtte ha 4-pins versjonen) osv. Ang andre tråden din om girkasse-feilen så er det bare å kode om med NSCexpert eller lignende. De fleste "små" verksteder har mulighet til dette for en rimelig penge.
Pergu Skrevet September 3, 2015 Forfatter Skrevet September 3, 2015 Jeg gjorde denne jobben på en E46 330ci og der bare dro jeg to kabler opp til motorstyring. Vis du googler kjapt så finner du guide på dette og det står hvor man skal koble seg inn. Måtte koble meg på et rele mener jeg, utrolig enkelt. Ang abs osv vet jeg ikke, for hos meg funket det bare direkte. Jeg skiftet ikke ledningsnett så jeg bare loddet sammen ledning som sier den står i fri sånn at bilen startet. ABS/ASC og cruise control funket utmerket. Måtte koble clutchbryter rett (måtte ha 4-pins versjonen) osv. Ang andre tråden din om girkasse-feilen så er det bare å kode om med NSCexpert eller lignende. De fleste "små" verksteder har mulighet til dette for en rimelig penge. Jeg har googlet lenge men finner ikke noe om hvor ledningene til ryggelyset skal inn på rele. Klarer du å huske hvor jeg finner det? 4 pins ledningen til clutch finner jeg ikke, skal den ligge klar oppe ved pedalene? har kontakten med 5cm ledning fra donorbilen så hvis jeg finner ut hvor ledningene skal inn så hadde jeg fått ordnet det.
Julianv Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 (endret) Ehm, har ikke infoen lenger desverre. Det er et rosa rele tror jeg, oppe ved motorstyring/sikringsboks. Søk på e46 auto to manual DIY, finnes 3 store guider med bilder fra USA. Ledninger må legges opp til clutchbryter selv, kjempelett. En til jord ved bremsepedal, en til strøm der, og to videre til motorstyring. I guiden står alt veldig detaljert og fint. EDIT: Her fant jeg alle. Hadde de lagret som bokmerke faktisk. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=659314 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=396320 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=790149&page=2 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=901286&page=4 Endret September 3, 2015 av Julian
Pergu Skrevet September 4, 2015 Forfatter Skrevet September 4, 2015 Ehm, har ikke infoen lenger desverre. Det er et rosa rele tror jeg, oppe ved motorstyring/sikringsboks. Søk på e46 auto to manual DIY, finnes 3 store guider med bilder fra USA. Ledninger må legges opp til clutchbryter selv, kjempelett. En til jord ved bremsepedal, en til strøm der, og to videre til motorstyring. I guiden står alt veldig detaljert og fint. EDIT: Her fant jeg alle. Hadde de lagret som bokmerke faktisk. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=659314 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=396320 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=790149&page=2 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=901286&page=4 Tusen takk Julian Jeg skal se på dette, tror ikke oppskriften blir helt lik siden jeg har motorledningsnett til manuell i tillegg. Men det er mye likt.
Netlandet Skrevet September 4, 2015 Skrevet September 4, 2015 Skal gå en ledning fra DME til instrumentpanelet Dette snakker med LCM via Canbus og kommandererer ryggelys. Du finner det i koblingskjemaet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå